Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Letecká společnost Ryanair prudce zvýšila zisk, má v plánu zlevnit letenky

Boeing 737-800 společnosti RyanAir
Boeing 737-800 společnosti RyanAir
Foto: ryanair.com **www.ryanair.com**

Dublin - Společnost Ryanair Holdings v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšila zisk o 55 procent na 397 milionů eur (10,3 miliardy Kč), což je vysoko nad odhady analytiků. Do konce září by aerolinky mohly snížit ceny letenek o sedm až devět procent.

Ryanair, který je z hlediska počtu přepravovaných cestujících evropskou jedničkou, k tlaku na ceny letenek po Evropě sám přispěl v posledních dvou letech tím, že zvýšil svou přepravní kapacitu o 33 procent. Jeho rivalové easyJet a Wizz Air před časem také varovali, že ceny letenek se v létě dostanou pod zvýšený tlak.

Zisk za první finanční čtvrtletí, které skončilo v červnu, vysoko překonal odhady analytiků. Ti jej v průměru odhadovali na 366 milionů eur. Ceny letenek zaznamenaly v průměru meziroční nárůst o jedno procento, což bylo ovlivněno posunem Velikonoc, které spadaly pokaždé do jiného čtvrtletí. Vedení firmy dalo najevo, že ceny letenek v nadcházejících měsících výrazně klesnou.

Ryanair předpovídá, že v tomto finančním roce, který končí 31. března 2018, vykáže po zdanění zisk 1,4 miliardy až 1,45 miliardy eur a že přepraví 131 milionů cestujících. Ceny letech by meziročně mohly klesnout zhruba o osm procent.

Témata:  Ryan Air letectví a letadla ekonomika

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.