Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kellnerova PPF v Česku vydá dluhopisy za 3,8 miliardy Kč

Petr Kellner
Petr Kellner
Foto: INT

Praha - Skupina PPF vydá v prosinci v Česku dluhopisy za 150 milionů eur (asi 3,8 miliardy korun). Úroková sazba se má pohybovat kolem čtyř procent se splatností deset let. Jak informují Hospodářské noviny, pokud bude tato emise úspěšná, zváží společnost vydání dalších dluhopisů.

Skupina investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb přes telekomunikace, pojišťovnictví, nemovitosti, zemědělství až po biotechnologie. Působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. V ČR vedle akvizice v telekomunikacích působí PPF v bankovnictví a finančních službách, v realitách či biotechnologiích.

Peníze z dluhopisů PPF použije na expanzi svých firem. "Výtěžek z dluhopisů využijeme k organickému růstu našich finančních investic, jako jsou Home Credit či PPF banka, na příštích tři až pět let," řekla finanční ředitelka skupiny Kateřina Jirásková. Dluhopisy chce společnost oslovit především privátní klienty banky a investiční společnosti.

Loni v prosinci vydala dluhopisy dceřiná společnost PPF Cetin, letos v únoru pak Home Credit. Nyní je to ale poprvé, kdy PPF vydává dluhopisy za celou podskupinu zastřešující podnikání holdingu ve finančním sektoru. Pokud se emise povede, připouští PPF možnost vydání dalších dluhopisů, půjčit si může až 450 milionů eur.

PPF, kterou ovládá nejbohatší Čech Petr Kellner, v prvním pololetí stoupl čistý zisk o 18 procent na 7,5 miliardy korun (283 milionů eur).

Témata:  PPF Group Petr Kellner dluhopisy

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 12:56

Nové varování před bouřkami. Hrozí přívalové povodně

Česko i v pondělí zasáhnou další bouřky. Nová výstraha na tom nic nemění, ačkoliv přináší jisté změny. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) časově posunul začátek varování na 14. hodinu a zmenšil oblast s vysokým stupněm nebezpečí. Na západě Čech se bouřky vůbec nečekají. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.