reklama

Generace Y, jak se často označuje populace narozená mezi roky 1986 až 2000, bude v roce 2025 tvořit převážnou část lidí v produktivním věku. Největší procento z nich by právě svůj produktivní věk nejraději spojilo se společností 3M. Odpovědí na otázku, proč je 3M tak přitažlivé pro mladou generaci, je hned několik.

„Klíčem nejen k obchodním úspěchům, ale i zaměstnanecké spokojenosti je dobrá firemní filosofie. Naši výzkumníci a produktoví vývojáři stráví 15 % svého času projekty, které si sami vyberou. Mladí jsou nakloněni individuálnímu stylu. Vyhledávají rozmanitost a zajímá je přístup společnosti k životnímu prostředí," jmenuje důvody popularity CEO společnosti 3M Inge Thulin.

Mezi respondenty průzkumu, kteří označili 3M jako své vytoužené pracoviště, bylo 74 % středoškoláků a 21 % vysokoškoláků. Nejžádanější specializací se stala oblast medicíny a zdraví, kterou zmínilo 41 % dotázaných. Druhou nejatraktivnější kariérní cestu představuje se 30 % respondentů věda, následují ji s 21 % technologicko-inženýrské pozice a 20 % respondentů by rádo pracovalo na podnikatelsko-korporátních postech.

3M se zajímá i o české studenty

Inovační technologická společnost 3M je vidět i v českých žebříčcích nejatraktivnějších zaměstnavatelů pro mladé. Především vystudovaní inženýři z technických škol, IT pracovníci či ekonomové vidí ve společnosti atraktivního zaměstnavatele. Vedle již zmíněné zaměstnanecké filosofie, solidní pověsti a dobrých obchodních výsledků k tomuto faktu přispívá to, že 3M má v České republice dvě vlastní Inovační centra.

Atraktivitě přidávají i speciální programy pro studenty na vysokých školách. Před měsícem proběhlo například finální kolo čtvrtého ročníku speciálního vzdělávacího programu určeného pro studenty VŠE Praha. V průběhu semestru studenti za spolupráce s odborníky ze 3M Česko zpracovávali marketingové strategie pro uvedení nového produktu na trh. Měli tak možnost nanečisto proniknout hlouběji do struktury firmy a blíže ji a její zaměstnance poznat.

Společnost 3M dlouhodobě poctivě pracuje nejen na kvalitě a užitných vlastnostech svých produktů, ale i na vztahu a přístupu k zaměstnancům. Uvědomujeme si, že kompetentní a motivovaní zaměstnanci jsou nejvyšší hodnotou společnosti, a proto musíme na této oblasti systematicky pracovat," potvrzuje Olga Čadová, Personální ředitelka 3M, Česká republika, Slovensko, Maďarsko.