Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Británie v boji s obezitou: Slevové akce na nezdravé potraviny budou zakázané

obezita
obezita
Foto: Pixabay

Británie zakáže slevové akce na potraviny s vysokým obsahem tuku, soli nebo cukru a také slazené bezedné nápoje v restauracích. Vláda se tak rozhodla kvůli rostoucímu počtu obézních Britů. Opatření začne platit v dubnu 2022, informují britská média.

Nedávný průzkum ukázal, že 63 procent dospělých trpí v Británii nadváhou nebo obezitou. Na konci základní školy má nadbytečná kila každé třetí dítě.

Británii vyjde každý rok léčba nemocí spojených s nadváhou na šest miliard liber (zhruba 174 miliard Kč). V posledních měsících se navíc prokázalo, že nadváha zhoršuje také průběh nemoci covid-19 a riziko úmrtí, uvedla vláda v prohlášení citovaném agenturou Bloomberg.

Slevové akce typu "druhý výrobek zdarma" nebo "tři za cenu dvou" budou zakázané ve velkých a středně velkých obchodech. Výjimku ze zákazu mají specializované obchody jako čokoládovny. Zákon také stanoví, kde přesně v obchodech smí být nezdravé jídlo vystaveno. Zmizí tak například z regálů přímo u pokladen, u vchodů do obchodu nebo z čel uliček.

"Vytvořit prostředí, které pomáhá každému jíst pravidelněji zdravější potraviny, je zásadní pro zlepšení zdraví národa," uvedla náměstkyně pro zdravotnictví Jo Churchillová.

Premiér Boris Johnson dříve uvedl, že jeho někdejší hospitalizace s covidem-19 měla spojitost i s nadváhou. Rozhodl se proto přehodnotit svůj dřívější "libertariánský" postoj ke stravování a veřejnému zdraví, připomíná Bloomberg.

Témata:  obezita obchody slevy Velká Británie ekonomika

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 20:18

Zemřela Valerie Mahaffeyová, hvězda seriálů Zoufalé manželky a Malý Sheldon

Ve věku 71 let zemřela herečka Valerie Mahaffeyová. Proslavila se rolemi v seriálech Zoufalé manželky, Proč Aljaška? či Nekonečné nebe, ale diváci ji znají také z filmů Sully nebo Gallop. Smrt herečky, která v roce 1992 získala cenu Emmy, potvrdil její manžel.

Zdroj: Kateřina Skálová

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.