Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Chovatelé slepic hlásí vyprodané sklady, Češi mnohem víc pečou a vaří

Vejce
Vejce
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Chovatelé slepic hlásí vyprodané sklady vajec. Jejich odbyt v uplynulých týdnech nezvýšily očekávané Velikonoce, ale to, že lidé kvůli vládním opatřením proti šíření koronaviru jsou více doma, kde i více pečou a vaří. ČTK to dnes řekla předsedkyně Českomoravské drůbežářské unie Gabriela Dlouhá. Podle ní podobná situace je i s drůbežím masem.

Ve slevových akcích se nyní dají sehnat vejce kolem dvou korun za kus při nákupu většího balení. Podle Dlouhé jsou producentské ceny vajec s 107,7 euro (zhruba 2980 Kč) za 100 kilogramů v evropském srovnání druhé nejlevnější v Evropské unii, levnější jsou pouze v Rumunsku. Přitom rostou výrobní náklady, jsou vyšší ceny krmných směsí kvůli dražší sóje a problémy jsou i s dovozem zahraničních surovin.

Chovatelé pak podle Dlouhé také hlásí nedostatek pracovníků kvůli karanténám nebo kvůli tomu, že se jejich zaměstnanci kvůli zavřeným školám starají o děti. "Chovatelé samozřejmé jedou v běžném režimu," doplnila předsedkyně unie.

Zvýšený odbyt vajec je podle ní jednoznačně dán větším zájmem domácností, které se častěji stravují doma i kvůli tomu, že restaurace a gastroprovozy jsou nyní zavřené. Zájem o vejce kvůli Velikonocím je podle ní zřejmě nižší než v předchozích letech.

Předloni podle Českého statistického úřadu každý Čech snědl v průměru 263 vajec, meziročně se tak spotřeba zvýšila o 3,5 procenta. Loňské údaje zatím nejsou k dispozici.

Témata:  vejce Velikonoce ekonomika

Související

Aktuálně se děje

10:39

Tajná oslava osmdesátin Karla Šípa. Zopakoval to, co už se jednou osvědčilo

Na první červnový den roku 2025 připadly kulaté 80. narozeniny Karla Šípa. Takové jubileum se samozřejmě nemohlo obejít bez pořádné oslavy, která se odehrála na Vltavě v Praze a jejím okolí. Šíp se rozhodl zopakovat scénář, který už se mu jednou osvědčil. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.