Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

EU začala zkoumat plán maďarské skupiny MOL převzít slovinské aktivity OMV

Sídlo EU
Sídlo EU
Foto: Pixabay

Evropská komise (EK) začala zkoumat plán maďarské ropné a plynárenské skupiny MOL, která se chystá převzít slovinské aktivity rakouské společnosti OMV. Komise v EU mimo jiné plní roli antimonopolního úřadu a obává se, že by transakce mohla poškodit hospodářskou soutěž. EK to dnes oznámila v tiskové zprávě.

MOL a chorvatská ropná a plynárenská společnost INA, jejímž největším akcionářem je MOL, oznámily dohodu o převzetí OMV Slovenija před rokem. OMV Slovenija je druhým největším prodejce benzinu ve Slovinsku.

Společnost MOL v květnu požádala Evropskou unii o schválení transakce z antimonopolní hlediska. Po předběžném přezkumu ale nenabídla žádné ústupky, které by řešily obavy komise. Ta se obává, že spojení druhého a třetího největšího dodavatele pohonných hmot ve Slovinsku by mohlo omezit hospodářskou soutěž. Zmínila též vysoké překážky, jimž by ve snaze vstoupit na trh mohli mít potenciální konkurenti.

"Abychom zajistili, že ceny pohonných hmot na čerpacích stanicích nebudou uměle zvyšovány v důsledku nedostatečné konkurence, musíme na fúzi bedlivě dohlédnout," uvedla místopředsedkyně EK pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. Komise rozhodne do 28. října, zda dohodu schválí, nebo zablokuje.

Skupina MOL v České republice provozuje 304 čerpacích stanic značek MOL, Pap Oil a Slovnaft. Z hlediska jejich počtu je dvojkou na trhu.

Témata:  EU MOL OMV

Související

Aktuálně se děje

10:18

První slova Šárky Grossové. Spekulace o novém vztahu sílí

Už nemohla mlčet. Šárka Grossová se rozhodla poprvé reagovat na spekulace, které se v posledních dnech vyskytly kolem její osoby a spojují ji s jedním kontroverzním mužem. Dozvíme se pravdu?

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.