Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak si Češi přáli k Vánocům? Zájem o esemesky klesá, rekord padl jinde

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Češi o Štědrém dnu volali mírně více než v loňském roce. Odeslali ale méně textových SMS zpráv. Mnohem více i letos využívali sociální sítě a e-mail, což dokládá meziroční růst přenosu dat o mnoho desítek procent na rekordní hodnoty. Vyplývá to z dnešních informací operátorů.

"V síti O2 o letošním Štědrém dnu padl vánoční rekord v objemu přenesených dat. Díky novým tarifům a rostoucímu podílu chytrých telefonů stoupá datový provoz po celý rok a ani Štědrý den nebyl výjimkou. Zákazníci využili o 110 procent více dat než o loňských Vánocích," uvedla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

V úterý 24. prosince síť O2 spojila také 13,4 milionu hovorů, o dvě procenta více než před rokem, a přenesla 15,7 milionu SMS. To byl meziroční pokles o 14 procent. Nejvíce si lidé prostřednictvím mobilů přáli ještě před svátečním obědem. Nejvytíženější hodina byla mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila zhruba 1,5 milionu hovorů a zpracovala 1,5 milionu odeslaných SMS.

Počet hovorů v síti T-Mobile byl na Štědrý den výrazně nižší než během běžného všedního dne. Češi v ní uskutečnili necelých 16 milionů hovorů, o dvě procenta více než v roce 2018. Naproti tomu objem štědrodenních zpráv, zvláště multimediálních, byl mnohem vyšší než ve všední den (více než 19 milionů, resp. 561.000). Ale i tak je patrné, že obliba této formy komunikace klesá, počet textových zpráv se meziročně snížil o 12 procent, počet MMS byl nižší o tři procenta. Nejvíce textových zpráv lidé odeslali mezi 9:00 až 09:15 (zhruba 490.000), nejrušnější MMS čtvrthodina nastala těsně před 13:00 hodinou.

Naopak datový provoz i u T-Mobile opět meziročně vzrostl, a to o 43 procent. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od osmé ranní, nejvíce pak ve čtvrthodině 21:45 až 22:00, uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

U Vodafone během letošního Štědrého dne vzrostlo využití datových služeb o 63 procent. Největší provoz byl zaznamenán mezi 21:00. a 22:00. hodinou. Počet spojených hovorů proti předchozím Vánocům narostl o deset procent, naopak počet poslaných SMS zpráv klesl o 11 procent. Snížil se meziročně i počet odeslaných MMS zpráv.

Témata:  Vánoce mobilní operátoři O2 T-Mobile sociální sítě Češi

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 21:28

Vévodkyně Meghan čelí jedné z jedné z nejtvrdších kritik ve své kariéře

Sloupkařka deníku Express, Mieka Smiles, ostře kritizuje vévodkyni ze Sussexu, Meghan Markle, za její poslední příspěvek na sociálních sítích. Podle Smiles si Meghan neustálými přešlapy sama komplikuje život a dává ostatním příležitost k výsměchu. Nejnovějším neuváženým krokem bylo video, kde se chlubí svým rušným pracovním životem za doprovodu písně Nine to Five od Dolly Parton.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.