reklama

Společnost Aktin zaměstnává téměř 200 lidí. Roční obrat je čtvrt miliardy korun. "Ve srovnání s loňským rokem jde o 45procentní nárůst. Jedním z faktorů, které firmě významně pomohly zisk navýšit, je současná koronakrize. Změnila se i skladba nejprodávanějších produktů. Z vitamínů Češi nejčastěji sahali po hořčíku, dále si objednali 42 tun ovesných vloček a mezi nejprodávanější produkty patří též přírodní přípravek na zklidnění a uvolnění stresu. Vyšší poptávka byla i po sportovním vybavení," uvedla Křenková.

Aktuální situace s sebou přinesla kromě rekordních tržeb podle Křenkové i výzvy. Za jeden den zaměstnanci firmy odbavili až 2105 objednávek. Ačkoliv Aktin funguje primárně online, v Brně má tři kamenné obchody. Vlastní produkty firma vyrábí sama v Brně a část u externích firem po celém světě.

Letošní rok hodnotí jako nejnáročnější a zároveň nejúspěšnější společnost Notino. "Vánoční období je každoročně tou největší výzvou, kdy čelíme rekordnímu počtu objednávek. S dostatečným předstihem se na to také připravujeme, ať už navyšováním počtu zaměstnanců, tak zvyšováním skladové zásoby. Letos vidujeme až trojnásobný růst poptávky po našich službách. Průměrný počet denních objednávek se pohybuje kolem 90.000. Při akci Black Friday jsme dokonce evidovali přes 140.000 objednávek, což je náš dosavadní rekord. S ohledem na to, že se na vánoční sezonu pečlivě připravujeme, personálně zvládáme pokrýt i takto vysoký počet objednávek," uvedla mluvčí firmy Andrea Kabická.

Marketingový ředitel Radek Ondrášík již dříve uvedl, že letos očekávají roční obrat kolem 14 miliard korun, přičemž v roce 2019 měla firma roční obrat 8,7 miliardy korun.

reklama