reklama

"Pravděpodobnost, že vstoupíme v březnu do varovné stávky, vzrostla," řekl agentuře DPA Thorsten Gröger, který odbory vede ve spolkových zemích Dolní Sasko a Sasko-Anhaltsko.

Vyjednávač VW Arne Meiswinkel prohlásil, že koncern o dohodu stojí, je ale nutné dosáhnout společného postoje k současné pandemické situaci a k jejím dopadům. Teprve na základě takové rozvahy je podle něj poté možné jednat o nabídkách. Meiswinkel také zdůraznil, že vedle dopadů pandemie je nutné vzít v úvahu i chystané investice do digitalizace a transformace automobilového odvětví.

I přes pandemii a s tím související nižší odbyt koncern očekává, že za loňský rok vykáže provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek v rozsahu kolem deseti miliard eur (zhruba 261 miliard Kč). O rok dříve Volkswagen, který je největším výrobcem aut na světě a jehož součástí je rovněž Škoda Auto, dosáhl zisku 19,3 miliardy euro, který po očištění činil 13,3 miliardy euro.

reklama