Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejci sledují zájem o kompletní sortiment na Halloween, loni měl vliv covid

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Prodejci letos znovu sledují zájem o sortiment na Halloween v celé šíři. Loni kvůli pandemii koronaviru a souvisejícím opatřením nebyla příliš vysoká poptávka po maskách, kostýmech či lampionech.

Letos roste zájem o dýně někde až o desítky procent, zákazníci si mohou často vybrat z několika odrůd. Halloween Češi podle obchodníků slaví i vařením a hodováním, proto někteří připravili speciality, nabízejí například dýňové pivní speciály. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Globus podle své mluvčí Anety Turnovské v uplynulém roce evidoval meziroční pokles poptávky po sortimentu na Halloween, hlavně u zboží jako jsou masky. Letos je zájem o masky a doplňky o pětinu vyšší. "Meziročně zaznamenáváme také desetiprocentní nárůst zájmu zákazníků o dýně," uvedla Turnovská. V hypermarketech Globus podle ní lidé najdou nyní šest odrůd dýní, všechny od tuzemských pěstitelů.

Restaurace Globus si podle Turnovské k Halloweenu připravily speciální nabídku jídel. "Zákazníci si tak mohou pochutnat na kachním stehnu s červeným zelím a dýňovými bramboráčky nebo kachním prsu a tarhoňovým rizotem s dýní. V nabídce bude i krémová dýňová polévka se zázvorem," řekla.

Obchody Albert podle svého mluvčího Jiřího Marečka v souvislosti s koronavirem nesledují žádné větší výkyvy v poptávce po halloweenském sortimentu. Loni situaci nejvíce ovlivnilo rušení lampionových průvodů a oslav k Halloweenu ve školách a školkách. Tradičně mezi nejoblíbenější zboží podle něj patří lampiony, kouzelnické klobouky a doplňky pro děti.

U dýní Albert zaznamenal růst zájmu až o desítky procent. "Zákazníkům proto nabízíme širokou nabídku dýní, i takzvaných halloweenek z českých polí," uvedl.

Tesco podle svého mluvčího Václava Koukolíčka pozoruje u Čechů rostoucí zájem o halloweenské oslavy. Nabídku letos doplnila o bytový textil s tematickými motivy nebo skleničky. Nejvíce lidé podle Koukolíčka kupují masky, které se většinou i rychle vyprodají, řekl.

I on-line supermarket Košík.cz ve své nabídce Halloween zohledňuje. Dýně má momentálně podle svého mluvčího Františka Brože v akci, prodává limitované edice výrobků s odkazem na Halloween. V rámci vlastní řady Authentic připravili třeba dýňové pivní speciály nebo zmrzlinu s dýňovou příchutí.

Oslavy Halloweenu, které připadají na 31. října, vznikly v Irsku, odkud se rozšířily do Spojených států amerických a následně do dalších zemí. Svátek Día de los Muertos je jedním z nejvýznamnějších v Mexiku. Slaví se 1. a 2. listopadu.

Témata:  Halloween obchody

Související

Aktuálně se děje

18. října 2025 21:01

18. října 2025 10:08

17. října 2025 18:37

Moderátorský výkon vzbudil vášně. Kateřina Brožová se pustila do Michaely Jílkové

Česká televize odolává stále většímu tlaku, přičemž jedním z často kritizovaných pořadů je Máte slovo, kde však dostávají prostor se vyjádřit všechny vrstvy společnosti. Tentokrát se na novou epizodu dívala i Kateřina Brožová a dala jasně najevo, co se jí nelíbilo. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.