reklama

V prodejnách Lidl patří podle mluvčí společnosti Ivety Barabášové Halloween k tradičním akcím, sortiment každoročně zařazuje do nabídky déle než deset let. Lidé podle ní kupují cukrovinky i slané snacky se strašidelnými motivy, uvedla. O zboží na Halloween je každý rok velký zájem také v prodejnách Kaufland, řekla jejich mluvčí Renata Maierl. Zákazníci mají podle ní zájem o výzdobu a dýně.

Albert sleduje kolem příprav na Halloween a obecně na podzim největší zájem o dýně. V nabídce jich má pět druhů od českých pěstitelů. "Poptávka po tomto sortimentu roste až o desítky procent," uvedl ředitel obchodů Albert Jiří Mareček. Z dekorací pak lidé podle něho obvykle nejvíce poptávají lampiony, kouzelnické klobouky a doplňky, které děti potřebují na lampionové průvody a maškarní bály. Ty se ale letos nemohou konat. Mareček proto očekává dopad na prodej tohoto zboží.

V prodejnách Penny sledují v posledních letech rostoucí oblibu Halloweenu nejen u mladé generace, ale i starší zákazníci podle mluvčího obchodů Tomáše Kubíka svátek začínají registrovat. "Zatímco ještě před několika lety byl o produkty s halloweenskou tematikou minimální zájem, v posledních dvou letech poptávka výrazně narůstá. V letošním roce nabízíme zákazníkům meziročně dvojnásobný počet produktů a prodeje jsou ve srovnání s loňskem více než dvojnásobné," uvedl.

Oslavy Halloweenu, které připadají na 31. října, vznikly v Irsku, odkud se rozšířily do Spojených států amerických a následně do dalších zemí. Svátek Día de los Muertos je jedním z nejvýznamnějších v Mexiku. Slaví se 1. a 2. listopadu.

reklama