Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Průzkum: Nejmenší firmy a živnostníci spoléhají hlavně na pomoc přátel či rodiny

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Nejmenší české firmy, samostatní podnikatelé a živnostníci spoléhají při finančních obtížích nejčastěji na pomoc přátel nebo rodiny, kde by hledalo podporu 28 procent z nich. Na druhém místě s podílem 25 procent je státní správa a na třetím s podílem 22 procent následuje soukromý sektor. Vyplývá to ze studie Strive Czechia Barometer společnosti 60 Decibels, zpracované za podpory Hospodářské komory ČR a firmy Mastercard, založené na průzkumu mezi více než 800 českými malými firmami a mikro podnikateli.

Firmy a podnikatelé by se v případě nutnosti obraceli i na majitele jiných podniků (16 procent), využívali by on-line kurzy a školení (15 procent), případně by oslovili oborové nebo profesní asociace (13 procent). Tři čtvrtiny firem a podnikatelů uvedly, že by byly schopné potřebnou podporu získat. Jen čtvrtina by se tak musela při problémech spoléhat výhradně na vlastní síly.

Mezi největší problémy, které firmy a podnikatelé v nadcházejících 12 měsících očekávají, patří vysoká inflace, energetická krize a získávání nových zákazníků. Takřka šest z deseti dotazovaných podle průzkumu věří, že pro jejich budoucí úspěch je zcela zásadní digitalizace.

Malé firmy a mikro podnikatelé jsou podle odborníků páteří české ekonomiky. Do této kategorie patří 19 z 20 českých firem a společně zaměstnávají téměř polovinu všech práceschopných lidí v ČR.

Témata:  firmy

Související

Aktuálně se děje

8:26

"Budeme čtyři." Michaela Ochotská oznámila radostnou novinu

Michaela Ochotská oznámila během prvního červnového dne radostnou novinku. Podruhé se totiž stane maminkou. Otcem dítěte bude její současný partner, který ji na konci loňského roku požádal o ruku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.