Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.
„Poté, co jsme od zákazníků obdrželi negativní zpětnou vazbu, rozhodli jsme se s okamžitou platností ukončit slevu v aplikaci Lidl Plus vázanou na domovskou prodejnu. Ve slevových nabídkách chceme jít cestou jednoduchosti,“ uvedla pro CNN Prima NEWS mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.
Dosavadní systém umožňoval zlevnění určitého zboží pouze těm zákazníkům, kteří nejen vlastnili zákaznickou aplikaci, ale zároveň si v ní zaškrtli konkrétní prodejnu jako svou oblíbenou. Pokud pak nakoupili v jiné pobočce, slevu nezískali. Tento mechanismus kritizovali mnozí zákazníci jako nepřehledný a matoucí.
Velkou diskusi vyvolala například sleva na mléčnou čokoládu s lískovými ořechy, jejíž běžná cena činila 34,90 Kč, ale po slevě – za splnění všech podmínek – klesla na 17,45 Kč. Na cenovce však stálo malé upozornění, že sleva platí jen tehdy, pokud má zákazník danou prodejnu označenou jako svou oblíbenou. To řadu lidí zaskočilo, protože si slevy nárokovali i v jiných prodejnách a až následně zjistili, že jim byla účtována plná cena.
Spotřebitelská organizace dTest upozornila, že takové praktiky mohou být považovány za nekalé. „Pokud se spotřebiteli zdá, že jsou uvedené podmínky napsány malým písmem, tak se může jednat o nekalou obchodní praktiku,“ uvedla mluvčí dTestu Lenka Stipcak. Zákazníkům, kteří zjistili nesoulad mezi očekávanou a účtovanou cenou, doporučila vrácení zboží nebo požadavek na snížení ceny.
Témata: Lidl
Související
14. března 2025 21:58
1. března 2025 17:34
9. ledna 2025 7:04
7. ledna 2025 7:02
18. prosince 2024 20:31