Lidl Outlet v pražských Štěrboholech způsobil chaos. Dlouhé fronty, zaplněná parkoviště a frustrovaní zákazníci – zájem o outletovou prodejnu nepolevuje ani o víkendu. Není divu, že situace překvapila nejen místní, ale i samotný řetězec.
Lidl otevřel svůj první outlet v České republice v pražských Štěrboholech 2. ledna 2025, což okamžitě vyvolalo masivní zájem zákazníků. Fronty se tvořily nejen před obchodem, ale i na přeplněném parkovišti, což vedlo k dopravním komplikacím v okolí. Lidé přišli za výraznými slevami, které sahají až k 70 %, a to i přesto, že počasí bylo nepříznivé. Řetězec se ocitl pod palbou kritiky za přeplněná parkoviště a kolony, které bránily v přístupu k dalším obchodům v Retail parku. Zákazníci se navíc stěžovali na problémy s parkováním a nedostupností zboží na e-shopu. Lidl plánuje provoz outletu každý den od 9:00 do 20:00 hodin.
Nový Lidl outlet, otevřený 2. ledna, pokračuje v způsobování problémů nejen obyvatelům Dolních Měcholup, ale i zákazníkům jiných obchodů.
Místní si stěžují na zablokovanou Kutnohorskou ulici a nemožnost zaparkovat, když potřebují nakoupit jinde. „Nejhorší věci co jste nám tu mohli otevřít, zablokovaná celá Kutnohorská...Nemožnost zaparkovat, když jdete na nákup do jiného obchodu...Fakt hrůza...Nekonečné fronty lidí, kteří vás z ní nenechají vstoupit do jiných obchodů...Tohle je opravdu za trest...“ komentovala podle iDnesu situaci paní Lucie na Facebooku. Víkendové příspěvky se plnily negativními reakcemi na nový outlet.
Situace v novém Lidl outletu, otevřeném na Kutnohorské ulici, byla v prvních dnech daleko od ideálu. Zákazníci se nejen potýkali s problémy na parkovišti, ale i uvnitř obchodu. Podle dostupných videí byla atmosféra chaotická – lidé se přetahovali o zboží a fronty k pokladnám měřily několik metrů. Tento zájem zaskočil i samotný řetězec. „Zájem zákazníků o nabídku nově otevřené outletové prodejny Kutnohorská byl opravdu veliký a poptávka po tomto způsobu prodeje předčila naše očekávání,“ komentovala pro web tisková mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.
Aby situaci zmírnili, Lidl přistoupil k opatřením, například zavedení služby, která hlídá maximální dobu parkování. Mluvčí dále uvedla, že s poklesem návštěvnosti se očekává i zlepšení situace. „Předpokládáme, že zvýšený zájem bude pokračovat ještě do konce ledna, postupně by však mělo dojít ke zlepšení situace,“ dodala Froschová Stehlíková.
Lidl otevřel nový outlet v pražských Štěrboholech na ploše 1 700 m², kde dříve působila prodejna Okay. Obchod nabízí široký sortiment zboží, včetně oblečení, nářadí a vybavení do domácnosti, s výraznými slevami dosahujícími až 70 %. Tato prodejna má sloužit jako stabilní kanál pro zboží, které je nutné uvolnit pro nové akce v běžných prodejnách. Inspiraci pro koncept outletu Lidl čerpal ze zahraničí, kde podobné prodejny úspěšně fungují. Pokud bude tento projekt úspěšný, řetězec plánuje otevření dalších outletových prodejen v Česku.
Související
18. prosince 2024 20:31
13. prosince 2024 8:50
7. října 2021 15:29
21. prosince 2020 10:01
15. prosince 2020 7:55