Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Šéf automobilky BMW varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu

Oliver Zipse
Oliver Zipse
Foto: BMW

Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.

"Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí," řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku a zdůraznil, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.

"Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný," řekl Zipse.

Šéf BMW dlouho bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Zipse při tom argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.

A pro zachování vozů se spalovacími motory hovoří i růst cen energií a materiálů. "Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám," domnívá se Zipse.

Témata:  BMW Oliver Zipse elektromobily

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 21:53

Tisíce důchodců dostanou dopis. Úřad je informuje o chystané změně

Výplatní termíny důchodů už se letos jednou upravovaly. Nyní se chystá druhá fáze změny, která se bude týkat klientů žijících v zařízeních sociálních služeb. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.