Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Společnost Meta musí prodat obrázkovou platformu Giphy, potvrdili v Británii

Meta Platforms
Meta Platforms
Foto: Meta Platforms

Americká společnost Meta Platforms, která je mimo jiné majitelem sociální sítě Facebook, musí prodat firmu Giphy provozující stejnojmennou platformu pro animované obrázky. Oznámil to dnes britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA), který tak potvrdil své dřívější rozhodnutí, proti němuž se Meta původně odvolala. Rozhodnutí je konečné.

Meta uvedla, že ji rozhodnutí zklamalo, ale že ho přijímá. "Dnešní rozhodnutí přijímáme jako konečné slovo v této věci. Na prodeji Giphy budeme s CMA úzce spolupracovat," uvedl v prohlášení mluvčí společnosti Meta Platforms.

Podle CMA by dohoda výrazně omezila hospodářskou soutěž na dvou trzích. Omezila by výběr pro uživatele sociálních médií a snížila inovace v zobrazování reklamy. Jediný způsob, jak to lze řešit, je tedy prodej Giphy.

Britský úřad původně rozhodl o prodeji loni v listopadu, Meta se však proti rozhodnutí odvolala. Odvolací soud letos v červenci rozhodnutí potvrdil v pěti ze šesti napadených důvodů, v jednom bodě dal firmě Meta za pravdu. CMA proto rozhodnutí přezkoumal, po analýze dalších důkazů však své původní rozhodnutí potvrdil.

Společnost Meta Platforms koupila firmu Giphy předloni v květnu. Služba Giphy provozuje knihovnu animovaných obrázků ve formátu GIF. Databáze animovaných obrázků a krátkých videí GIF si mezi uživateli získala značnou oblibu. Často je vkládají do textových zpráv na svých mobilních telefonech nebo posílají jen tak pro pobavení.

Témata:  Facebook Meta Platforms

Související

Aktuálně se děje

8:26

"Budeme čtyři." Michaela Ochotská oznámila radostnou novinu

Michaela Ochotská oznámila během prvního červnového dne radostnou novinku. Podruhé se totiž stane maminkou. Otcem dítěte bude její současný partner, který ji na konci loňského roku požádal o ruku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.