reklama

Největší část tržeb, skoro polovinu, tvoří krevety, následují krabí tyčinky s 37procentním podílem a poté mixovaná balení jako je "mořský koktejl". Mražené kalamáry představují čtyři procenta obratu a mražené mušle padesátinu tržeb.

Z hlediska snězeného množství je nejvíce krabích tyčinek, které tvoří dvě třetiny spotřeby. Jsou ale levnější, takže se za ně utratí méně. "Krabí tyčinky zaznamenávají v posledních letech klesající zájem českých spotřebitelů v porovnání s dalšími druhy mražených mořských plodů," dodala mluvčí. Trend je podle ní dlouhodobější, ještě před třemi lety tvořily krabí tyčinky tři čtvrtiny prodaného objemu. Mořské plody lidé nejvíce kupují v prosinci, nejméně v letních měsících. Letos byly březnové nákupy na úrovni běžného prosince, protože si lidé nakupovali po začátku pandemie do zásoby.

Propagovat konzumaci mušlí bude letos podruhé Prague mussel week, který se uskuteční od 21. do 27. září. Čtrnáct tun slávek dovezených z Nizozemska, 36 zapojených pražských restaurací a 13.055 uplatněných voucherů přinesl podle organizátorů pilotní ročník festivalu. Lidé si budou moci na webu vygenerovat vouchery a potom budou mít k jedné placené jednu porci mušlí zdarma. Akci pořádá Hopi holding.