Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zájem Čechů o mořské plody roste. Na odbyt jdou hlavně krevety a krabí tyčinky

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Češi si za rok končící červencem koupili v maloobchodu mražené mořské plody a výrobky z nich za 203,3 milionu Kč. Proti předešlému roku si jich tak z hlediska objemu koupili o 15 procent více a zaplatili za ně o 17 procent víc. ČTK to sdělila Mária Hukelová, mluvčí agentury Nielsen, která se zabývá maloobchodním trhem. Spotřeba se tak pohybuje kolem 1000 tun ročně.

Největší část tržeb, skoro polovinu, tvoří krevety, následují krabí tyčinky s 37procentním podílem a poté mixovaná balení jako je "mořský koktejl". Mražené kalamáry představují čtyři procenta obratu a mražené mušle padesátinu tržeb.

Z hlediska snězeného množství je nejvíce krabích tyčinek, které tvoří dvě třetiny spotřeby. Jsou ale levnější, takže se za ně utratí méně. "Krabí tyčinky zaznamenávají v posledních letech klesající zájem českých spotřebitelů v porovnání s dalšími druhy mražených mořských plodů," dodala mluvčí. Trend je podle ní dlouhodobější, ještě před třemi lety tvořily krabí tyčinky tři čtvrtiny prodaného objemu. Mořské plody lidé nejvíce kupují v prosinci, nejméně v letních měsících. Letos byly březnové nákupy na úrovni běžného prosince, protože si lidé nakupovali po začátku pandemie do zásoby.

Propagovat konzumaci mušlí bude letos podruhé Prague mussel week, který se uskuteční od 21. do 27. září. Čtrnáct tun slávek dovezených z Nizozemska, 36 zapojených pražských restaurací a 13.055 uplatněných voucherů přinesl podle organizátorů pilotní ročník festivalu. Lidé si budou moci na webu vygenerovat vouchery a potom budou mít k jedné placené jednu porci mušlí zdarma. Akci pořádá Hopi holding.

Témata:  obchody ryby ekonomika Češi

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 14:16

Agátu Hanychovou přemohly emoce. Šla jsem plakat k mámě, přiznala

Agáta Hanychová má se svou neméně slavnou maminkou Veronikou Žilkovou výjimečný vztah, neustále jsou tu jedna pro druhou. To se opět projevilo v posledních dnech, kdy Hanychovou podle jejích slov přemohly emoce. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.