Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Českem otřásá leták v Lidlu. Lidé zuří kvůli vyobrazení černocha

Supermarket Lidl, ilsutrační fotografie
Supermarket Lidl, ilsutrační fotografie
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Praha – Češi se na internetu bouří proti reklamnímu letáku řetězce Lidl. Nejde o cenu či kvalitu nabízeného zboží, ale o něco naprosto jiného. Lidem se nelíbí, že Lidl ve svých materiálech používá modely tmavé pleti.

„Dobrý den, mám dotaz. Proč se ve vašich letácích pro naši Českou republiku neustále objevují modelové NEGROIDN9HO typu?“ právě na to se ptá na faceboookových stránkách Lidlu paní Bohuslava. „Dobrý den, Bohuslavo, jsme v Evropě 21. století, kde spolu žijí různé rady. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ odpověděl jí obratem Lídl.

I přes toto vysvětlení se ale začaly objevovat další kritické příspěvky. „Máte o pravidelného zákazníka méně. Česko, kde žije 99,9 procent bělochů, mi černoch na letáku vadí. Udělal by tohle Lídl třeba v černošské zemi? Tyhle vaše sociální průzkumy si strčte za klobouk. Už u vás nic nekoupím!“ napsal jeden, dnes již zřejmě bývalý, zákazník.

„Proč máte v reklamním letáku černocha? Víte, že tím štvete hodně lidí, kteří ty darmožrouty a parazity nemohou ani cítit a bojí se jich… Jestliže propagujete zboží v Česku a pro Čechy, odstrańte ty multikulti p*čoviny! Zatím ještě platí, že my jsem tady doma!!! Takovouto reklamou si odradíte spousty vlastenců – zákazníků!!!“ varovala další nakupující.

Jiná nakupující pak dodává, že „Evropa je Bílá, Afrika je černá, Asie žlutá, tak to je odjakživa“. Podle ní jde o multikulti propagandu a zajímá ji, jestli to Lidl dostal „nařízeno“.

Mnozí Češi ale mají z těchto stížností legraci a obchodního řetězce se zastávají. „Prosím o více černochů v letácích, tím pádem méně rasistů v obchodech,“ napsal na Facebooku Lidlu uživatel Vít Marťan.

„Dobrý den, v reklamním letáku jsem si přečetl, že prodáváte tmavý chléb, černý čaj a arabskou kávu! Každý slušný Čech ale ví, že správně je pouze světlý chleba, bílý čaj a bílá káva. Udělejte s tím něco, nebo si u vás vlastenci už nic nekoupí a zbydou vám tak všechny buřty, knedlíky a pivo!!!“ žertoval Martin Benda.

„Jen počkejte, až si slušní Češi uvědomí, že ten pán, co jim čte zprávy na Nově, není od roku 1999 umazanej od čokolády, ale je taky černoch, respektive mulat,“ rýpnul si do kritiků černých modelů v letáku uživatel Jakum Smršín.

„Dobrý den, ráda bych Vám touto cestou poděkovala za pěkně připravený leták s platností od 2.1. Jsem ráda, že Váš leták cílíte na všechny zákazníky a nepodporuje xenofobní nálady v České republice. Také se mi líbí Vaše odpovědi na komentáře uživatelů, kteří si na tento leták stěžují. Vaše odpovědi jsou slušné a objektivní. Děkuji a přeji mnoho úspěchů v kvalitní propagaci Vašeho zboží,“ uvedla zákaznice Vendy Tostadová.

Témata:  Lidl černoši Češi

Související

Aktuálně se děje

3. června 2025 20:56

Pravda o rodinných vazbách Jana Krause. Kdo byl jeho tchánem?

Jan Kraus je momentálně podruhé ženatý s Ivanou Chýlkovou. I jeho první ženou byla herecká kolegyně, konkrétně Jana Krausová. Málo se ví o tom, že její maminka si svého času vzala jednoho známého muže, který by se v květnu dožil sto let. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Pavel Blažek

Analýza

Mohl stát sehrát roli bílého koně? Mapujeme, jak funguje praní špinavých peněz

Bitcoinový dar v hodnotě téměř jedné miliardy korun od bývalého trestance Tomáše Jiřikovského vyvolal v Česku rozsáhlou kauzu. Ministerstvo spravedlnosti, které část prostředků přijalo, se tak dostalo do podezření, že se mohlo stát nástrojem praní špinavých peněz. Globe24.cz přibližuje, jak praní špinavých peněz funguje a proč je pro organizovaný zločin tak důležité – a také, proč může stát hrát v tomto procesu roli, byť nevědomky.