Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vysokorychlostní trať mezi Německem a Českem? Do roku 2030

Dan Ťok, ministr dopravy
Dan Ťok, ministr dopravy
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Ústí nad Labem - Česko a Sasko se dohodly na společném vybudování vysokorychlostní železnice z Prahy přes Ústí do Drážďan. Hotova by mohla být v roce 2030. Trať spojí Českou republiku a Německo tunelem pod Krušnými horami. Sloužit bude osobní i nákladní dopravě, cestu z Prahy do Drážďan zkrátí z dnešních více než dvou hodin na hodinu. Zároveň se tak zvýší kapacitu pro nákladní dopravu, sníží hluková zátěž a dopravní zatížení v labském údolí. Podrobnosti k projektu dnes na konferenci v Ústí nad Labem představil ministr dopravy Dan Ťok a saský ministr hospodářství Martin Dulig.

Kapacita současné železniční tratě podél Labe bude v krátké době podle odhadů odborníků vyčerpána. "Pohraniční stanice Děčín/Bad Schandau je co do železničního provozu nejvytíženější v ČR a patří i mezi nejvytíženější v Německu. Nedávno dokončená studie potvrdila, že vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan potřebujeme." uvedl Ťok.

Drážďany jsou navíc pro napojení české železnice na vysokorychlostní tratě, kde vlaky jezdí rychlostí přes 200 km v hodině, nejlepší volbou, protože rameno západoevropských vysokorychlostních tratí je zde nejblíže k ČR.

Zakládací dokumenty společného Evropského seskupení pro územní spolupráci Nové železniční spojení Drážďany - Praha ESÚS podepsali vedle Ťoka a Duliga také náměstek hejtmana Ústeckého kraje Stanislav Rybák a zástupce přilehlého regionu Saské Švýcarsko - Východní Krušné hory Heiko Weigel.

Témata:  Dan Ťok železnice Německo

Související

Aktuálně se děje

18. dubna 2025 16:34

Meghan Markle promluvila otevřeně o potratu

Meghan Markle se ve svém podcastu vrátila k bolestné události, kterou dosud nesla v tichosti. Otevřeně promluvila o potratu, jenž se hluboce zapsal do jejího života, a zároveň vyzvala k větší empatii vůči ženám, které si podobnou ztrátou prošly.

Zdroj: Pavlína Hermannová

Další zprávy