Praha - Letos nastoupila pylová sezóna velmi brzy a Češi vyrazili do obchodů pro čističky vzduchu. Jejich prodej roste již několikátý rok v řadě. Zájem o tato zařízení stoupl i u firem.
Podle údajů e-shopu Alza.cz prodeje rostou již několik let v řadě. "Od roku 2013 registrujeme přibližně trojnásobný nárůst prodejů čističek vzduchu. Výsledky prvního čtvrtletí letošního roku nasvědčují tomu, že i letošní rok bude z hlediska počtu prodaných kusů rekordní," uvedla mluvčí obchodu Šárka Jakoubková.
"Za růstem zájmu stojí letošní brzký nástup pylové sezóny a také příchod nové generace čističek, které už nevyžadují složitou údržbu filtru," dodala mluvčí Euronics Lenka Mastešová. Nejprodávanější jsou podle ní přístroje do 4000 Kč, hlavně modely s elektrostatickým filtrem, který nevyžaduje výměnu.
Až třikrát víc domácích čističek vzduchu než je průměr se v síti Euronics prodá v Ostravě a okolí, Frídku-Místku, Praze a Ústí nad Labem.
Největší poptávka je po čističkách vzduchu s dobrým poměrem ceny ke kvalitě. "Zákazníci také často chtějí ionizátor a také přístroje, které jsou tiché," říká Michala Gregorová z e-shopu Mall.cz. Za růstem poptávky podle ní stojí i klesající ceny přístrojů a rostoucí zájem zákazníků o zdraví a zdravý životní styl.
Rodin zasažených alergií v Česku za 15 let přibylo. Nejnovější šetření z období 2011/2012 potvrdilo alergii u 29,7 procenta sledovaných dětí, astma u 9,6 procenta, pylovou rýmu u 11,8 procenta a atopický ekzém u 10,9 procenta vyšetřených dětí. Porovnáním výsledků výzkumníci zjistili zásadní změny v charakteristikách sledovaných rodin. Mezi prvním šetřením z roku 1996 a zatím posledním z období 2011/2012 stoupl podíl dětí s výskytem alergie v rodině z 26 na 51 procent.
Témata: domácnosti, zdraví, alergie, jaro
Související
25. srpna 2023 8:44
21. června 2023 14:35
5. října 2022 16:21
13. září 2022 8:55
31. srpna 2022 20:15
3. června 2022 16:47