Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pražský dopravní podnik prodá měsíčně pomocí bezkontaktních plateb 5000 jízdenek

Dopravní podník Praha
Dopravní podník Praha
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) prodá prostřednictvím bezkontaktních plateb měsíčně asi 5000 jízdenek. Od spuštění projektu loni v dubnu jich prodal zhruba 51.000.

Většinu jich kupují Češi. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Terminály na koupi jízdenek prostřednictvím bezkontaktní platební karty jsou v tramvajích číslo 18 a 22.

"Pilotní projekt funguje téměř bez problémů. Průměrné měsíční využití mobilního samoobslužného zařízení k nákupu jízdenek se pohybuje kolem 5000 transakcí měsíčně, přičemž nejvyužívanějším jízdním dokladem je jednorázová jízdenka za 24 korun. Bezkontaktní platby využívají více občané ČR, než zahraniční turisté," uvedla Řehková.

Od zahájení pilotního projektu do konce loňského roku prodal DPP prostřednictvím bezkontaktní karty 24.000 jízdenek, což bylo 0,05 procenta z celkového počtu 50.000 prodaných jednotlivých jízdenek s platností na území hlavního města. V letošním prvním pololetí se podíl zvýšil na 27.000 z celkového počtu 30 milionů prodaných jízdenek.

Témata:  Dopravní podník Praha platební karty Praha

Související

Aktuálně se děje

6. září 2025 21:37

Petr Kellner junior: Nový český miliardář se chce osamostatnit

Třiatřicetiletý Petr Kellner junior se rozhodl pro zásadní krok. Po odchodu ze skupiny PPF, kterou založil jeho otec, získal v rámci dědického vyrovnání 1,8 miliardy eur, v přepočtu zhruba 44 miliard korun. Tímto obchodem s Renátou Kellnerovou a svými nevlastními sestrami se vydává na vlastní podnikatelskou dráhu a chce prorazit s vlastní byznysovou vizí.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy