Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pražský dopravní podnik prodá měsíčně pomocí bezkontaktních plateb 5000 jízdenek

Dopravní podník Praha
Dopravní podník Praha
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) prodá prostřednictvím bezkontaktních plateb měsíčně asi 5000 jízdenek. Od spuštění projektu loni v dubnu jich prodal zhruba 51.000.

Většinu jich kupují Češi. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Terminály na koupi jízdenek prostřednictvím bezkontaktní platební karty jsou v tramvajích číslo 18 a 22.

"Pilotní projekt funguje téměř bez problémů. Průměrné měsíční využití mobilního samoobslužného zařízení k nákupu jízdenek se pohybuje kolem 5000 transakcí měsíčně, přičemž nejvyužívanějším jízdním dokladem je jednorázová jízdenka za 24 korun. Bezkontaktní platby využívají více občané ČR, než zahraniční turisté," uvedla Řehková.

Od zahájení pilotního projektu do konce loňského roku prodal DPP prostřednictvím bezkontaktní karty 24.000 jízdenek, což bylo 0,05 procenta z celkového počtu 50.000 prodaných jednotlivých jízdenek s platností na území hlavního města. V letošním prvním pololetí se podíl zvýšil na 27.000 z celkového počtu 30 milionů prodaných jízdenek.

Témata:  Dopravní podník Praha platební karty Praha

Související

Aktuálně se děje

15. května 2025 10:43

Ze zooparku zmizela kapybara. Okolnosti jsou velmi zvláštní

Majitelé zooparku v České Skalici v Královéhradeckém kraji od začátku probíhajícího týdne pátrají po ztracené kapybaře Fifince. Okolnosti případu jsou velmi zvláštní, protože chybí jakékoliv stopy, které by naznačovaly, že se zvíře vydalo na dobrodružství z vlastní vůle. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační foto

Změna zákoníku práce: Největší reforma za poslední roky je tady, od června bude řada věcí jinak

Český pracovní trh čeká od 1. června 2025 největší reforma za poslední roky. Takzvaná flexinovela zákoníku práce zavádí celou řadu novinek, které mají zpřehlednit a zjednodušit pracovněprávní vztahy. Změny se dotknou zaměstnanců i zaměstnavatelů, a to v oblasti výpovědních lhůt, zkušebních dob, pracovního volna nebo možností zaměstnávání mladistvých. Přestože cílem reformy je větší flexibilita, někteří odborníci upozorňují i na možné negativní dopady.