Praha - Diskont Lidl, který ve svých reklamních letácích na "řecký týden" vyretušoval kříže, kritizuje také kardinál Dominik Duka. Lidl již v pátek uvedl, že cílem firmy rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omluvil se, pokud se tak stalo.
Podle Duky jde o bezprecedentní a nekulturní akt. Lidl uvedl, že šlo o zachování náboženské a politické neutrality. "Zatím jde 'jen' o falšování fotografií, ale jsou zde obavy, že zakrátko může odejít k odstraňování skutečných křížů i z kostelů," napsal kardinál v dopise řeckému velvyslanci v ČR.
"Naše evropská civilizace je tvořena několika kořeny, řecká demokracie a filozofie je jedním z těch nejdůležitějších. Jejich neznalost, ignorování a potlačování jejich vnějšího výrazu svědčí o prioritách, které mají někteří obchodníci," uvedl dále Duka.
Lidl se v pátečním prohlášení omluvil. "V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce řecký týden. Design obalu proto nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem," uvedla mluvčí Zuzana Holá.
Součástí obchodní politiky Lidlu jako mezinárodní obchodní společnosti je podle ní zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost firma při tvorbě dalších návrhů obalů bude brát v potaz.
Lidl je součástí německé maloobchodní skupiny Schwarz. V Česku ve finančním roce 2015/2016, který skončil koncem února, vykázal rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy korun, meziročně o 55 procent více.
Témata: Lidl, Dominik Duka, náboženství
Související
7. října 2021 15:29
21. prosince 2020 10:01
15. prosince 2020 7:55
17. března 2020 22:30
28. listopadu 2019 15:56
26. července 2018 12:44