reklama

Podle Duky jde o bezprecedentní a nekulturní akt. Lidl uvedl, že šlo o zachování náboženské a politické neutrality. "Zatím jde 'jen' o falšování fotografií, ale jsou zde obavy, že zakrátko může odejít k odstraňování skutečných křížů i z kostelů," napsal kardinál v dopise řeckému velvyslanci v ČR.

"Naše evropská civilizace je tvořena několika kořeny, řecká demokracie a filozofie je jedním z těch nejdůležitějších. Jejich neznalost, ignorování a potlačování jejich vnějšího výrazu svědčí o prioritách, které mají někteří obchodníci," uvedl dále Duka.

Lidl se v pátečním prohlášení omluvil. "V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce řecký týden. Design obalu proto nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem," uvedla mluvčí Zuzana Holá.

Součástí obchodní politiky Lidlu jako mezinárodní obchodní společnosti je podle ní zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost firma při tvorbě dalších návrhů obalů bude brát v potaz.

Lidl je součástí německé maloobchodní skupiny Schwarz. V Česku ve finančním roce 2015/2016, který skončil koncem února, vykázal rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy korun, meziročně o 55 procent více.

reklama