Praha - Z velkých potravinářských řetězců má e-shop v Česku zatím jen Tesco, ale již brzy by k němu mohl přibýt také Lidl. Pilotní provoz internetového obchodu bude zatěžkávací zkouškou pro logistické centrum firmy v Plzni.
Lidl-shop.cz v ČR je čtvrtým internetových obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě. Firma on-line prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.
"Nabídka e-shopu bude zahrnovat spotřební zboží nabízené v kamenných prodejnách. Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme," řekla ČTK mluvčí Zuzana Holá.
Logistické centrum firmy v Plzni zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Na 44.000 m2 plochy je tu skladováno více než 19.000 druhů zboží. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500.000 kusů týdně, do budoucna počítá s až milionem kusů týdně.
Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Dle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř 11 procent.
Související
7. října 2021 15:29
21. prosince 2020 10:01
15. prosince 2020 7:55
17. března 2020 22:30
28. listopadu 2019 15:56
26. července 2018 12:44