Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Santa Klaus přeci není český, stěžují si Češi na vánoční reklamy

Vánoce
Vánoce
Foto: Pixmac

Praha - Využívání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům Čechů. Použití křesťanských motivů, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí jen šesti procentům lidí. Kolem 64 procent respondentů přiznává, že je vánoční reklama inspirovala k nákupu. 65 procent lidí pokládá listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně.

Vyplývá to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.

Některou z vánočních reklam si vybaví 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví, ve věku mezi 18 a 35 lety to jsou tři čtvrtiny lidí. Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví tu s Kofolou. Spontánní znalost reklam na Kofolu obecně je 53 procent, 28 procent lidí si vybaví reklamu Kofoly se zlatým prasátkem. Stejně je na tom Coca-Cola. Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá.

Reklamu, která nenabízí zboží, ale děkuje či přeje hezký rok, vnímá 84 procent dotázaných. Mírně častěji ji vnímají lidé z malých měst a vesnic (89 procent), než obyvatelé středních a větších sídel (77 procent).

Pětina mužů by byla spokojená, kdyby se vánoční reklamní kampaň rozjela až v prosinci, zatímco pětina žen by přivítala start vánočních nabídek už v říjnu. "Z tohoto pohledu se dnes zadavatelé chovají racionálněji než před lety, kdy závody o vánočního spotřebitele vypukly málem na konci babího léta," uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Témata:  Vánoce reklama průzkumy

Související

Aktuálně se děje

8:22

Jakub Prachař a úřady. Řeší někdo v Česku jeho mezinárodní skandál?

Mezinárodní ostudu si podle dostupných informací uřízl Jakub Prachař, když se stal aktérem konfliktu na palubě letounu z Prahy do Abú Dhabí. Dokonce se objevily zvěsti, že skončil v poutech. O tom by ale snad něco věděly úřady. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Nela Kvačková

Nela Kvačková odvolána. Šéfka Karlovarské krajské nemocnice skončila

Působení Nely Kvačkové v čele Karlovarské krajské nemocnice (KKN) skončilo jen několik měsíců po jejím nástupu. Ve středu ji valná hromada nemocnice, složená z představitelů Karlovarského kraje, odvolala kvůli narůstajícímu napětí mezi vedením a lékařským personálem v Karlových Varech i Chebu. Novým generálním ředitelem byl jmenován lékař a zkušený manažer Jiří Štefan.