Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Santa Klaus přeci není český, stěžují si Češi na vánoční reklamy

Vánoce
Vánoce
Foto: Pixmac

Praha - Využívání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům Čechů. Použití křesťanských motivů, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí jen šesti procentům lidí. Kolem 64 procent respondentů přiznává, že je vánoční reklama inspirovala k nákupu. 65 procent lidí pokládá listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně.

Vyplývá to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.

Některou z vánočních reklam si vybaví 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví, ve věku mezi 18 a 35 lety to jsou tři čtvrtiny lidí. Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví tu s Kofolou. Spontánní znalost reklam na Kofolu obecně je 53 procent, 28 procent lidí si vybaví reklamu Kofoly se zlatým prasátkem. Stejně je na tom Coca-Cola. Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá.

Reklamu, která nenabízí zboží, ale děkuje či přeje hezký rok, vnímá 84 procent dotázaných. Mírně častěji ji vnímají lidé z malých měst a vesnic (89 procent), než obyvatelé středních a větších sídel (77 procent).

Pětina mužů by byla spokojená, kdyby se vánoční reklamní kampaň rozjela až v prosinci, zatímco pětina žen by přivítala start vánočních nabídek už v říjnu. "Z tohoto pohledu se dnes zadavatelé chovají racionálněji než před lety, kdy závody o vánočního spotřebitele vypukly málem na konci babího léta," uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Témata:  Vánoce reklama průzkumy

Aktuálně se děje

24. dubna 2024 14:48

Sloužil 40 dní po smrti Navalného mši, Putinův spojenec kněze suspenodval

Ruská pravoslavná církev suspendovala kněze, který vedl smuteční mši za zesnulého kritika Kremlu Alexeje Navalného, ​​uvádí se v dekretu zveřejněném v úterý.

Zdroj: Radek Novotný

Další zprávy