Praha - Využívání motivu Santa Clause ve vánočních reklamách vadí 54 procentům Čechů. Použití křesťanských motivů, jako jsou andělé, jesličky či pasáčci, vadí jen šesti procentům lidí. Kolem 64 procent respondentů přiznává, že je vánoční reklama inspirovala k nákupu. 65 procent lidí pokládá listopad za měsíc, kdy by se měly rozjet vánoční reklamní kampaně.
Vyplývá to z průzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), realizovaný agenturou Nielsen Admosphere.
Některou z vánočních reklam si vybaví 57 procent dotázaných. Čím je respondent mladší, tím snáze si vánoční reklamu vybaví, ve věku mezi 18 a 35 lety to jsou tři čtvrtiny lidí. Nejčastěji si lidé z vánočních reklam vybaví tu s Kofolou. Spontánní znalost reklam na Kofolu obecně je 53 procent, 28 procent lidí si vybaví reklamu Kofoly se zlatým prasátkem. Stejně je na tom Coca-Cola. Spontánní znalost ostatních vánočních reklam je naproti tomu mizivá.
Reklamu, která nenabízí zboží, ale děkuje či přeje hezký rok, vnímá 84 procent dotázaných. Mírně častěji ji vnímají lidé z malých měst a vesnic (89 procent), než obyvatelé středních a větších sídel (77 procent).
Pětina mužů by byla spokojená, kdyby se vánoční reklamní kampaň rozjela až v prosinci, zatímco pětina žen by přivítala start vánočních nabídek už v říjnu. "Z tohoto pohledu se dnes zadavatelé chovají racionálněji než před lety, kdy závody o vánočního spotřebitele vypukly málem na konci babího léta," uvedl výkonný předseda AKA Marek Hlavica.
Související
19. listopadu 2024 21:08
16. listopadu 2024 11:24
13. listopadu 2024 14:39
11. listopadu 2024 18:21
8. listopadu 2024 18:36
6. listopadu 2024 21:09