reklama

Na základě dat Asociace televizních organizací (ATO) to dnes uvedl server Mediaguru.cz. Česká televize, která vysílala z Rudolfina, už ve čtvrtek večer na twitteru pořadu Newsroom ČT24 uvedla, že debatu sledovalo 2,6 milionu diváků. Podle ATO si duel na stanici ČT1 pustilo 2,05 milionu lidí a dalších téměř 650.000 diváků si zapnulo ČT24. Sledovanost konfrontace prezidentských kandidátů byla nejlepším výsledkem celého dne. Debatu si zapnulo 56 procent lidí u televizí. Její sledovanost tak výrazně předčila další pořady na jiných programech.

V neděli v televizi Nova si rozhovor se Zemanem pustilo 1,5 milionu diváků, v pondělí v televizi Barrandov v průměru 659.000 lidí starších 15 let.

Debata na Primě byla podle společnosti Media Tenor charakteristická především intenzivním zasahováním publika do promluv obou hostů, a to nejčastěji při proslovech Drahoše. Zatímco Miloš Zeman bez přerušení dokončil přibližně polovinu svých proslovů, u Drahoše se tak dělo v 37 procentech případů. "Při duelu na ČT publikum do debaty téměř nezasahovalo, a kandidáti tak zdárně dopověděli dvě třetiny svých replik," uvedl ředitel Media Tenoru Pavel Herot.

"Rozdíl v intenzitě a způsobu moderace obou pořadů byl značný. Zatímco Karel Voříšek v pořadu 'Česko hledá prezidenta' nechával diskusi plynout a inklinoval k moderaci ve smyslu předávání slova, Světlana Witowská si vzala slovo více než čtyřikrát častěji," podotkl Herot. V obou pořadech platilo, že hosté spíše dodržovali diskusní kázeň a ve valné většině respektovali otázky kladené moderátorem či moderátorkou. Do řeči si skákali pouze v jednotkách případů. Nízké hodnoty ukazují na respekt k protikandidátovi i k autoritě moderátora či moderátorky, uzavřel Herot.