Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Debatu Zemana a Drahoše na ČT sledovalo 2,7 milionu diváků

Druhé kolo prezidentských voleb 2018
Druhé kolo prezidentských voleb 2018
Foto: INCORP images

Praha - Prezidentskou debatu Jiřího Drahoše a Miloše Zemana v České televizi sledovalo v souhrnu 2,7 milionu diváků starších 15 let. Pustila si ji více než polovina lidí, kteří měli v tu dobu zapnutou televizi. Podstatně méně diváků sledovalo "duely", ve kterých Zeman vystoupil sám.

Na základě dat Asociace televizních organizací (ATO) to dnes uvedl server Mediaguru.cz. Česká televize, která vysílala z Rudolfina, už ve čtvrtek večer na twitteru pořadu Newsroom ČT24 uvedla, že debatu sledovalo 2,6 milionu diváků. Podle ATO si duel na stanici ČT1 pustilo 2,05 milionu lidí a dalších téměř 650.000 diváků si zapnulo ČT24. Sledovanost konfrontace prezidentských kandidátů byla nejlepším výsledkem celého dne. Debatu si zapnulo 56 procent lidí u televizí. Její sledovanost tak výrazně předčila další pořady na jiných programech.

V neděli v televizi Nova si rozhovor se Zemanem pustilo 1,5 milionu diváků, v pondělí v televizi Barrandov v průměru 659.000 lidí starších 15 let.

Debata na Primě byla podle společnosti Media Tenor charakteristická především intenzivním zasahováním publika do promluv obou hostů, a to nejčastěji při proslovech Drahoše. Zatímco Miloš Zeman bez přerušení dokončil přibližně polovinu svých proslovů, u Drahoše se tak dělo v 37 procentech případů. "Při duelu na ČT publikum do debaty téměř nezasahovalo, a kandidáti tak zdárně dopověděli dvě třetiny svých replik," uvedl ředitel Media Tenoru Pavel Herot.

"Rozdíl v intenzitě a způsobu moderace obou pořadů byl značný. Zatímco Karel Voříšek v pořadu 'Česko hledá prezidenta' nechával diskusi plynout a inklinoval k moderaci ve smyslu předávání slova, Světlana Witowská si vzala slovo více než čtyřikrát častěji," podotkl Herot. V obou pořadech platilo, že hosté spíše dodržovali diskusní kázeň a ve valné většině respektovali otázky kladené moderátorem či moderátorkou. Do řeči si skákali pouze v jednotkách případů. Nízké hodnoty ukazují na respekt k protikandidátovi i k autoritě moderátora či moderátorky, uzavřel Herot.

Témata:  Jiří Drahoš Miloš Zeman Česká televize prezidentská kampaň

Související

Aktuálně se děje

8:17

Čtvrtí do party. StarDance potvrdila návrat dalšího vítěze na parket

Jasné obrysy začíná dostávat letošní StarDance Tour, při které se poprvé pod hlavičkou slavné televizní show uskuteční veřejná vystoupení. Od čtvrtka známe již čtyři taneční páry z dosavadních třinácti řad soutěže, které se turné zúčastní. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy