reklama

Ťok reagoval na slova předsedy výboru Romana Kubíčka (ANO), který řekl, že situace je velmi vážná, protože se výběr nového dodavatele posouvá. Ministerstvo loni prodloužilo uchazečům o miliardovou zakázku na správu dálničního mýta po roce 2019 termín pro podání nabídek. Původně měli zájemci nabídky včetně cenové kalkulace úřadu poslat do 11. ledna, nyní je novým termínem 8. březen.

"Je to termín, který je adekvátní a neměl by být jakýmkoli problémem v rámci spolehlivého zajištění mýta," uvedl Ťok. "Ministerstvo dopravy vynaloží veškeré úsilí k tomu, aby toto zadávací řízení bylo dokončeno řádně a včas a zajistilo kontinuitu výkonového zpoplatnění vybraných pozemních komunikací," prohlásil ministr.

Ministerstvo vypsalo soutěž tak, aby dodavatelé mohli nabídnout jak mikrovlnný systém, tak satelitní systém. Miroslav Kalousek (TOP 09) však řekl, že nejprve mělo padnout rozhodnutí, kde všude chce stát mýtné vybírat, a podle toho měl pak stanovit, jakou chce technologii. Stát pak podle něj nebude moci říct, zda vybral dobře, když nebude stoprocentně vědět, kde chce mýtné vybírat.

"Tu zakázku schvalovala vláda. A vláda má ze zákona možnost říct, co si chce objednat. A ona řekla, co si chce objednat," odpověděl Ťok na dotazy novinářů po jednání výboru. Výběr mýtného by podle něj naopak ohrozilo to, kdyby ministerstvo dopravy soutěž zastavilo a vypsalo ji znovu.

Ministerský tendr, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči, počítá s tím, že po roce 2019 se zpoplatnění rozšíří o 900 kilometrů silnic první třídy z nynějších zhruba 230 kilometrů. O rozšíření rozhodla dříve vláda. Hospodářská komora, Česmad a Svaz průmyslu a dopravy požadují zrušení tendru.

Tendrem na mýtné se zabývá antimonopolní úřad. Loni na konci listopadu oznámil, že vydal předběžné opatření, podle kterého ministerstvo zatím nesmí s vítězem výběrového řízení podepsat smlouvu. Podle ministerstva ale rozhodnutí úřadu nic neznamená, protože k podpisu smlouvy s vítězem je ještě daleko.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama