reklama
Nové informace o Clooneyho nehodě! Má štěstí, že žije! - anotační obrázek
Nové informace o Clooneyho nehodě! Má štěstí, že žije!

Podle ministerstva připravovaná vyhláška umožní, aby se ve třídách pro žáky s určitým typem postižení mohli v odůvodněných případech vzdělávat i žáci s jiným typem znevýhodnění. "Platí, že ve třídě pro žáky s mentálním postižením se nevzdělávají žáci bez mentálního postižení," ohradil se proti Sárköziho interpretaci ředitel odboru předškolního, základního, základního uměleckého a speciálního vzdělávání na ministerstvu školství Jaroslav Faltýn. Zároveň popřel tvrzení, že resort navrhne zrušení přednostního vzdělávání handicapovaných dětí v běžných školách.

Vyhláška o společném vzdělávání dětí ve školách platí od září 2016 a mimo jiné reagovala na rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva. Ten v roce 2007 odsoudil Česko za to, že přeřazením několika romských dětí do takzvaných zvláštních škol porušila jejich právo na vzdělávání a diskriminovala je. Po verdiktu se Česko zavázalo, že dosavadní praxi změní. Ministerstvo školství proto každoročně vládě předkládá zprávu o pokroku a plnění opatření. Informace resort pravidelně zasílá i Radě Evropy.

Ministr školství v demisi Robert Plaga (ANO) při nástupu do funkce před půl rokem avizoval, že bude chtít fungování společného vzdělávání dětí ve školách upravit. Podle něj je neefektivní, příliš nákladné a zatěžuje školy zbytečnou byrokracií.

Současné nastavení takzvané inkluze, podle kterého stát proplácí školám podpůrná opatření pro handicapované, sociálně znevýhodněné i nadané děti, prosadila bývalá ministryně Kateřina Valachová (ČSSD). Většina zdravotně postižených nebo jinak znevýhodněných dětí se v běžných školách vzdělávala již dříve - nárok na to mají od roku 2005. Výjimkou byly jen děti s lehkým mentálním postižením, které se vzdělávaly převážně odděleně.

Podle odhadů ministerstva školství chodí do škol se vzdělávacím programem pro lehce mentálně postižené 4290 romských dětí, tedy 12,73 procenta. Romské děti tvoří 29,5 procenta žáků těchto škol, zatímco v běžných školách činí jejich podíl 3,6 procenta všech dětí.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama