Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Novela o regulaci reklamy v podnicích nepošla Sněmovnou

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Praha - Sněmovna zamítla novelu o regulaci reklamy. Obce tak nebudou moct zakázat restauracím a obchodům, aby svou nabídku propagovaly pouze v cizím jazyce.

Pokud se někomu nebude líbit, že nabídka je v pouze v cizím jazyce, můžou lidé reagovat tak, že příslušný podnik nenavšítíví, řekl Ivan Pilný (ANO).

Skupina poslanců z TOP 09 a Starostů, hnutí ANO a ČSSD chtěla návrhem řešit problém příhraničních měst nebo velkých měst, v nichž je reklama a nabídka místních podniků často cílena jen na zahraniční turisty. Jako příklad tvůrci novely uváděli Karlovy Vary.

Proti novele se ale postavili ostatní členové dolní komory v čele s ODS. Podle předsedy jejích poslanců Zbyňka Stanjury návrh představuje "zcela zbytečný byrokratický zásah do podnikání".

Témata:  obce reklamy Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky restaurace

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 18:59

Tragédie: Adam Urban (†33) zemřel, zabil se při nehodě na D2

Slovenskou i českou veřejnost zasáhla tragická zpráva o úmrtí zpěváka a skladatele Adama Urbana. Umělec, kterému bylo pouhých třiatřicet let, zahynul při vážné dopravní nehodě na dálnici D2 ve směru na Brno. Jeho úmrtí potvrdili přátelé a kolegové, kteří tuto smutnou událost sdíleli na sociálních sítích.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Lyžování, ilustrační fotografie.

Komentář

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.