Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vláda bude jednat o financování krajské železnice

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Radek Sycha, EuroZprávy.cz

Praha - Vláda bude v pondělí jednat o financování krajské železnice mezi roky 2020 a 2034.

Nová dohoda, kterou by měla vláda s kraji podepsat, nahradí takzvané železniční memorandum, které nebylo právně závazné a v minulosti bylo několikrát zpochybňováno. Kraje by ke každé vynaložené koruně na provoz železniční dopravy mohly získat zhruba 30 haléřů státní dotace.

"Protože se memorandum jevilo v minulém období jako nedostatečnou zárukou stability financování v čase, navrhuje se přistoupit k uzavření smlouvy mezi státem a kraji, ve které by byla pravidla spolufinancování nastavena," uvedlo v předkládací zprávě ministerstvo dopravy. Jeho prostřednictvím bude rovněž stát krajům peníze na spolufinancování železnice posílat.

Návrh dohody o pravidelných závazných příspěvcích pro kraje na objednání železniční dopravy schválil kabinet letos v březnu. Dohoda počítá s tím, že kraje dostanou v součtu zhruba 2,9 miliardy korun. Výše příspěvku se bude pravidelně navyšovat o inflaci. Kraje budou moci státní příspěvek použít na železničních tratích, kde jsou během pracovních dnů objednány alespoň čtyři páry vlaků.

Témata:  železnice vláda vlaky

Související

Aktuálně se děje

9:46

Slovenský hokej smutní. Zemřel slavný útočník Peter Veselovský (†60)

Slovenský hokej zasáhla o uplynulém víkendu smutná zpráva. Ve věku 60 let zemřel slavný útočník Peter Veselovský, který ještě v barvách Československa získal dvě bronzové medaile na velkých akcích. S Košicemi také vybojoval tři ligové tituly. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.