Úřad práce pokročil s transformací, která odstartovala již vloni a jejímž cílem je postupná přeměna úřadu na moderní, efektivně fungující a proklientsky zaměřenou organizaci, která pomáhá lidem najít novou práci, vydělávat víc peněz a řešit těžké situace. V rámci takzvané racionalizace pobočkové sítě dojde ke zrušení desítek menších pracovišť. Propouštění se však neplánuje. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.
"Akceschopnost Úřadu práce ČR jako největší pomáhající organizace prověřilo poslední dobou několik velkých událostí, naposledy to byly zářijové povodně, ale také pomoc zaměstnancům podniku Liberty Ostrava, který se ocitl v insolvenci. Ukázali jsme, že jsme velmi flexibilní, dokážeme ihned mobilizovat své síly a vypravit se přímo za těmi, kdo naši pomoc i radu potřebují," uvedl generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
Krištof zmínil, že dostupnost služeb ÚP se v jednotlivých regionech značně liší a nerovnoměrné je i vytížení pracovišť. Za klíčovou věc označil i bezpečnost pracovníků. Počet bezpečnostních incidentů, včetně přímých výhrůžek a fyzických napadení, podle jeho slov každý rok stoupá.
"Na základě důkladné analýzy jsme vyhodnotili veškeré aspekty racionalizace pobočkové sítě tak, aby byla zachována dostupnost našich služeb. Cílem není služby úřadu omezovat, ale naopak zkvalitnit a posílit tam, kde je to skutečně potřeba. Kolegové z racionalizovaných poboček se postupně přesunou na naše klíčová pracoviště, rozhodně to tedy neznamená, že bychom měli v plánu někoho propouštět," dodal Krištof.
Ve většině případů se jedná o menší sub-regionální pobočky, které jsou výjezdní nebo fungují pouze pár hodin v týdnu a jsou obsluhovány jedním nebo dvěma zaměstnanci. U větších poboček, kterých se racionalizace dotkne, je zabezpečena dostupnost ostatních pracovišť Úřadu práce.
I po těchto změnách zachová Úřad práce ČR plnou dostupnost služeb ve všech regionech. Díky změnám bude rozložení pracovišť Úřadu práce rovnoměrnější a všechna pracoviště umístěná v přirozených spádových oblastech zůstanou zachována. I nadále platí, že pro
98 % klientů bude dojezdová vzdálenost hromadnou dopravou do 45 minut včetně času na přestup a pěšího přesunu od zastávky k pobočce a autem do 25 minut. Úřad práce vzal v úvahu skutečný pohyb i ohrožených segmentů klientů (dle dat mobilních operátorů) a také rozsah populace ve vyloučených lokalitách a celou řadu dalších faktorů.
Racionalizace již byla zahájena, u prvních 15 poboček Úřad práce se starosty dotčených obcí zrušení poboček projednal. O plánované racionalizaci dalších poboček nyní budou jednotliví krajští ředitelé Úřadu práce detailně jednat se starosty měst a obcí, v nichž dojde k utlumení činnosti a budou diskutovat optimální načasování jednotlivých kroků.
Kromě poboček jsou služby Úřadu práce dostupné i jinými kanály. Čím dál tím více klientů využívá online Klientské zóny Jenda, případně komunikaci prostřednictvím datových schránek nebo elektronického podpisu, zdůraznil úřad v tiskové zprávě.
Klientům jsou k dispozici také vybrané pobočky České pošty. Ve spolupráci s ní probíhá zkušební projekt ve 3 krajích (Liberecký, Ústecký a Vysočina), kde si na celkem 56 poštách mohou lidé podat žádost o rodičovský příspěvek, příspěvek na bydlení a přídavek na dítě. Po vyhodnocení pilotního projektu budou tyto služby poskytovat pobočky České pošty ve všech regionech.
Témata: Úřad práce
Související
9. ledna 2024 11:10
8. září 2023 9:41
8. srpna 2023 11:01
23. května 2023 10:40
12. dubna 2023 10:28
11. dubna 2023 12:25