reklama

Phishingový útok, při kterém zločinci doslova loví důvěřivé uživatele, cílí právě na klienty spořitelny. Jeho cílem je vylákat přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví.

„Byl překročen maximální počet pokusů o přihlášení do internetového bankovnictví George. Pro odblokování vašeho účtu navštivte nejbližší pobočku České spořitelny nebo pokračujte tlačítkem ‚Obnovit IB‘,“ tvrdí podvodníci ve zprávě, ve které se vydávají za bankéře České spořitelny.

Zpráva se může zdát na první pohled legitimní, protože útočníci dávají možnost navštívit pobočku. Problémy nastanou ve chvíli, kdy lidé kliknou na přiložený odkaz, který je přesměruje na podvodní stránku. Prostřednictvím stránky útočníci vylákají osobní údaje včetně přístupových informací k bankovnímu účtu.

Aby mohli kyberzločinci provádět peněžní transakce z bankovního účtu, potřebují potvrzovací SMS zprávu. Kód získají například pod záminkou ověření zadaných informací.

Zástupci České spořitelny doporučili lidem, aby na zprávy nereagovali. „Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který je jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ vysvětlili zástupci.

V ohrožení jsou přitom i jedinci, kteří nemají na bankovním účtu příliš mnoho financí. Útočníci mohou touto cestou sjednat bez vědomí majitele klidně i půjčku. Stejně obezřetní by měli být také klienti jiných bankovních institucí.