Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V restauracích po rozvolnění panuje dobrá atmosféra, čeká se rostoucí návštěvnost

Restaurace, ilustrační foto
Restaurace, ilustrační foto
Foto: Pixabay

V restauracích dnes v první den uvolnění vládních opatření panuje podle zjištění ČTK dobrá atmosféra, provozovatelé čekají rostoucí návštěvnost. Hodnotit ji budou schopni až s odstupem, nepředpokládají změnu ze dne na den. Na chování zákazníků navíc bude mít pravděpodobně negativní dopad vysoká inflace, upozornili.

Personál gastronomických podniků ani dalších služeb nemusí ode dneška u vstupu kontrolovat, zda mají lidé doklad o dokončeném očkování nebo prodělání nemoci covid-19 v posledním půl roce. Opatření platilo od 22. listopadu loňského roku, před tím od 1. listopadu se mohli v restauracích posadit také zákazníci, kteří se prokázali negativním testem na koronavirus.

Luboš Kastner, spolumajitel skupiny Hospodska, do které mimo jiné patří pražská restaurace Červený Jelen, dnes ČTK řekl, že v restauracích v době obědů panovala uvolněná atmosféra. "Pocitově přišlo více lidí, konkrétní čísla ale zatím nemám k dispozici," uvedl Kastner. Doplnil, že svou roli mohlo hrát také hezké počasí a vyšší teploty, kdy lidé častěji do gastronomických zařízení vyrážejí. Postupně přibývají také rezervace.

Kastner neočekává prudký nárůst návštěvnost i tak je podle něj jasné, že prvotní vlna zájmu opadne. Trvalejší oživení by se ale mohlo dostavit v průběhu března. Restauratéři budou podle něj nyní stále obezřetní, nebudou přijímat další personál či výrazně zvyšovat objemy jídel.

Plno dnes dopoledne podle zpravodajky ČTK bylo v podniku Marthy´s Kitchen na Vinohradech, lidé i personál byli dobře naladěni. Toto místo je ale oblíbené, i před uvolněním zde měli vysokou návštěvnost.

Vyšší návštěvnost v souvislosti s uvolněním očekává u svých restauračních provozů Panorama Hotel Prague, a to především u obědů, na které dříve přicházeli lidé pracující v okolí. ČTK to řekl generální ředitel hotelu Ivan Dvořák.

"Současná situace v gastronomii je značně nepřehledná," upozornila ale Jana Kohoutová, mluvčí společnosti SaltPay, která vytváří restaurační systém Storyous. Lidé kvůli karanténám nebo i tomu, že se necítí dobře, ruší častěji než dříve rezervace, na obědy z důvodu práce z domova chodí nepravidelně. V mnohých restauracích také dál scházejí zákazníci z ciziny. Rozvolnění navíc podle Kohoutové nastalo v okamžiku, kdy většinou mladí lidé, drží tzv. suchej únor, kdy měsíc nepijí alkohol a tedy hospody nenavštěvují.

"To, že se dnes rozvolnilo, neznamená, že hospodským zmizí veškeré problémy. Leden a únor pro ně obecně znamená nejslabší měsíce roku. Vždy. Zdražují se potraviny, energie i další dodavatelské služby. Restauratéři se navíc potýkají s výpadky personálu," dodala.

Témata:  restaurace

Aktuálně se děje

29. dubna 2024 15:41

Hamás nevidí žádný vážný problém v nejnovějším návrhu Izraele

Palestinské militantní hnutí Hamás v neděli uvedlo, že nevidí žádný vážný problém v nejnovějším návrhu Izraele na dohodu o příměří a propuštění rukojmí v Pásmu Gazy. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy