reklama

Marešová čelila obžalobě z vražd šesti pacientů v rumburské nemocnici. Státní zástupce požadoval doživotí. Soudy ji ale pravomocně osvobodily. Některá média v mezičase informovala o Marešové, aniž dostatečně respektovala presumpci neviny, případně používala expresivní či bulvární jazyk. Zdravotní sestra pak některá česká vydavatelství a televize zažalovala.

Žaloba na TV Nova se týkala desítek reportáží z let 2014 až 2016. Obvodní soud pro Prahu 5 přiznal Marešové milion korun, Městský soud v Praze odškodnění zvýšil na 1,2 milionu. "Zadostiučinění přiznané žalobkyni ve výši 1.200.000 Kč není zjevně nepřiměřeně nízké," rozhodl letos Nejvyšší soud.

Justice podle nejvyšší instance správně zohlednila judikaturu v oblasti ochrany osobnosti, ale také odškodnění přiznané zdravotní sestře ve sporech s jinými mediálními domy. Rozhodnutí o ústavní stížnosti podle dostupných informací zatím nepadlo.

Od vydavatelství Vltava Labe Media (VLM) žádala Marešová 2,5 milionu korun. Vysoudila jen 100.000 korun, stejnou částku zaplatilo vydavatelství ještě před začátkem soudního projednávání. Marešové se také omluvilo.

Mediální dům Czech News Center (CNC), který mimo jiné vydává deníky Blesk a Aha, musel ženě podle pravomocného rozsudku zaplatit 900.000 korun. V září obvodní soud nepravomocně rozhodl o odškodném 700.000 korun od vydavatelství Mafra.

Marešová žalovala i vydavatelství Economia, žalobu ale později stáhla. Podle právníka Marešové a mluvčího Economie byla uzavřena mimosoudní dohoda. Ve sporu Marešové s televizí Prima zatím soudy rozsudky nevynesly.

reklama