Získat práci, která by vás naplňovala jak finančně, tak morálně, to není snadný úkol. K vysněné pozici může vést velmi klikatá a trnitá cesta. Nepodceňte pracovní pohovor a pečlivě se na něj připravte.
Štěstí přeje připraveným
Toto pořekadlo platí v podstatě ve všem. U zkoušky ve škole, ve sportu i práci. Než půjdete na pracovní pohovor, zjistěte si o firmě, kam chcete nastoupit, co nejvíce informací. nacvičte si modelové otázky, které mohou určitě padnout. Jde o dotazy typu: „Co byste udělala pro zlepšení naší firmy“. Pokud na tuhle otázku budete připraveni, naskáčou jednoznačně body navíc.
Ujasněte si priority
To je velmi důležité a měli byste to udělat co nejdříve. Promyslete si, co vlastně chcete a kde jsou vaše hranice, za které odmítáte rozhodně jít.Zkuste si doma připravit tři věty o tom, jaký je váš profesní cíl a čeho chcete v životě dosáhnout.
Šaty dělají člověka
A to platí u pracovního pohovoru dvojnásob. Zapomeňte na džíny a minisukně. Působí neformálně a někdy až lacině. Vaše oblečení by mělo být určitě čisté a vyžehlené.Vždy ale záleží na tom o jaké místo se jdete ucházet a tomu přizpůsobte i dresscode.
Životopis je základ úspěchu
Předložte přehledný životopis. Zapomeňte ta umolousané cáry, sesmolené na "koleni".V dnešní době nestačí jen stručně vypsat bývalé zaměstnání, dovednosti a zájmy. Velkou roli hraje celkový vzhled životopisu. Zvolte tedy ten správný design, dnes se to na internetu jen množí různými šablonami, tak si vyberte tu nejzajímavější. Někteří personalisté také radí přidat fotografii. A hlavně v životopise nelžete, brzy by to vyšlo najevo.
Řekněte svůj názor
Šedé myšky nejsou v kurzu. Zaměstnavatelé hledají ambiciózní a cílevědomé lidi. Mějte svůj názor, ujasněte si, co od profesního života chcete a pohovořte o své budoucnosti.
Pochvalte se
Kdo jiný, než li vy sami? Musíte umět prodat své klady a znát svou cenu. Samozřejmě si nevymýšlejte báchorky a legendy. Zkrátka důrazně zmiňte svá pozitiva.
Nepomlouvejte bývalého zaměstnavatele
Nemluvte negativně o svém předchozím zaměstnavateli. Jestli byl váš šéf s prominutím blbec, nechte si to pro sebe a jako důvod rozvázání pracovního poměru raději řekněte, že každý z vás měl jinou představu o práci.
Dochvilnost
Dodržujte základní společenské chování. Vypněte si mobilní telefon, přijďte o pár minut dříve (doporučuje se 10 minut) a slušně pozdravte. Arogantní chování není na místě.
Projevte iniciativu
Nečekejte, až vás někdo vyzve k hovoru. Představte se, řekněte o sobě pár slov, buďte milí. Nebojte se ani zeptat například na detaily své pozice, na to, jak si firma stojí celkově a jestli je možné v rámci společnosti kariérního růstu.
Ovládejte své tělo
Řeč těla, jazyk který ovládá každý manažer či personalista. Nekřižte ruce přes prsa, to je jasný signál, že jste uzavření. Sedněte si vzpřímeně a nebuďte ani ušlápnutí, ani příliš ležérní.
Témata: zaměstnání, pracovní úvazky, nezaměstnaní
Související
10. září 2024 17:02
21. srpna 2024 17:42
30. dubna 2024 9:12
25. ledna 2024 21:12
8. prosince 2023 17:29
1. května 2023 10:10