Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínský prezidentem terčem posměchu: Mladí lidé mu "tleskají" přes aplikaci

Si Ťin-pching
Si Ťin-pching
Foto: chinadaily.com.cn

Peking - Tříhodinový projev, jímž čínský prezident Si Ťin-pching ve středu zahájil 19. sjezd komunistické strany dost možná zcela nezaujal. Mladá generace mu "tleská" prostřednictvím nové aplikace, která sklízí úspěch na čínském internetu.

Internetový gigant Tencent, který vyvinul v Číně nejpopulárnější komunikační aplikaci, nešifrovaný WeChat, uvedl tento týden novou hru. Jejím cílem je za 19 sekund co nejvíce aplaudovat prezidentovi Si. Uživatelé frekvenci určují jednoduše klepáním na dotykovou obrazovku.

Za pouhé tři dny se hra dočkala 1,2 miliard opakování - hráči si svá skóre sdílejí na sociálních sítích a vyzývají k jejich překonání své přátele.

Očekává se, že Si na sjezdu výrazně upevní svou moc. Reportáž BBC ukázala, že nejmocnější muž Číny vizuálně ovládl celý Peking prostřednictvím digitálních billboardů.

Prezident v projevu mimo jiné vyzdvihl úspěch tažení proti korupci. Zdůraznil rovněž, že Peking usnadní přístup zahraničním investorům a rozhodující roli v čínské ekonomice budou hrát tržní síly. V neposlední řadě zdůraznil, že země nesleví z politiky jedné Číny.

Témata:  Si Ťin-pching 1 Čína internet

Související

Aktuálně se děje

7. června 2025 16:40

Ben Cristovao vyprodal Eden. Už dnes čeká fanoušky koncert roku

Pražský stadion Eden, největší koncertní prostor v Česku, se dnes večer promění ve scénu jednoho z nejambicióznějších hudebních projektů posledních let. Ben Cristovao, který právě slaví 15 let na scéně a v neděli osmatřicáté narozeniny, zde vystoupí před vyprodaným hledištěm plným 33 tisíc fanoušků. Jde o milník, který z českých zpěváků dokázal doposud jen Marek Ztracený, který Eden zaplnil třikrát po sobě.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Chorvatsko, ostrov Krk

Chorvatsko zdražilo a vymstilo se mu to. Pro Čechy už není lákavé

Letní dovolené u chorvatského moře byly pro Čechy dlouhá léta téměř samozřejmostí. Nyní se však situace mění. Podle dat cestovních kanceláří zájem o Chorvatsko slábne – především kvůli rostoucím cenám, které se začínají vyrovnávat nákladům dovolené v Itálii nebo Rakousku. Pro mnoho turistů tak ztrácí někdejší „levný Jadran“ svůj hlavní trumf.