Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejfajnovější opice v džungli? Firma H&M pobouřila fotkou černošského chlapce v mikině

Děti, ilustrační fotgorafie
Děti, ilustrační fotgorafie
Foto: Pixmac

Stockholm/Londýn – O velký rozruch se postaral švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M). ´Firma po kritice odstranila ze svých webových stránek propagační fotografii s černošským chlapcem, který měl na sobě mikinu s anglickým nápisem „Nejfajnovější opice v džungli".

Řetězec se za zveřejnění snímku omluvil a oznámil, že zelenou mikinu stáhl z prodeje. Fotka ale ještě předtím vyvolala na internetových sociálních sítích zejména v Británii a v USA vlnu pobouření a četná obvinění z rasismu.

Kromě černošského dítěte společnost propagovala také oranžovou mikinu s nápisem „Expert na přežití", kterou měl ovšem na sobě bělošský chlapec.

Britská labouristická poslankyně Kate Osamorová uvedla, že je šokovaná. Kanadský zpěvák The Weeknd pak na twitteru oznámil, že už nebude s řetězcem spolupracovat.

„Chápeme, že mnoho lidí ten snímek rozladil. My, kteří pracujeme v H&M, s tím můžeme jen souhlasit. Velmi nás mrzí, že ta fotografie byla pořízena," uvedla firma ve svém úterním prohlášení.

H&M je jedním z největších prodejců oděvů na světě. Vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně České republiky, zhruba 4000 obchodů.

Témata:  rasismus obchody děti

Související

Aktuálně se děje

18. října 2025 21:01

18. října 2025 10:08

17. října 2025 17:43

Česko může přijít o desítky miliard korun. Očkování proti chřipce přitom stojí jen stovky

Každý podzim se v Česku zvyšuje počet lidí s respiračními onemocněními. Chřipka přitom každoročně vyřadí z práce více než sto tisíc lidí. Jen v roce 2024 bylo podle údajů České správy sociálního zabezpečení vystaveno přes 105 tisíc pracovních neschopenek kvůli chřipce, v průměru na téměř čtrnáct dní.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy