Stockholm/Londýn – O velký rozruch se postaral švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M). ´Firma po kritice odstranila ze svých webových stránek propagační fotografii s černošským chlapcem, který měl na sobě mikinu s anglickým nápisem „Nejfajnovější opice v džungli".
Řetězec se za zveřejnění snímku omluvil a oznámil, že zelenou mikinu stáhl z prodeje. Fotka ale ještě předtím vyvolala na internetových sociálních sítích zejména v Británii a v USA vlnu pobouření a četná obvinění z rasismu.
Kromě černošského dítěte společnost propagovala také oranžovou mikinu s nápisem „Expert na přežití", kterou měl ovšem na sobě bělošský chlapec.
Britská labouristická poslankyně Kate Osamorová uvedla, že je šokovaná. Kanadský zpěvák The Weeknd pak na twitteru oznámil, že už nebude s řetězcem spolupracovat.
„Chápeme, že mnoho lidí ten snímek rozladil. My, kteří pracujeme v H&M, s tím můžeme jen souhlasit. Velmi nás mrzí, že ta fotografie byla pořízena," uvedla firma ve svém úterním prohlášení.
H&M je jedním z největších prodejců oděvů na světě. Vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně České republiky, zhruba 4000 obchodů.
Související
8. prosince 2020 22:08
24. listopadu 2020 17:10
23. října 2020 8:26
19. října 2020 14:36
7. října 2020 14:54