Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Facebook ukončí spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

Facebook
Facebook
Foto: Pixabay

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Témata:  Facebook internet sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

18. října 2025 21:01

18. října 2025 10:08

17. října 2025 17:43

Česko může přijít o desítky miliard korun. Očkování proti chřipce přitom stojí jen stovky

Každý podzim se v Česku zvyšuje počet lidí s respiračními onemocněními. Chřipka přitom každoročně vyřadí z práce více než sto tisíc lidí. Jen v roce 2024 bylo podle údajů České správy sociálního zabezpečení vystaveno přes 105 tisíc pracovních neschopenek kvůli chřipce, v průměru na téměř čtrnáct dní.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy