Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Facebook ukončí spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

Facebook
Facebook
Foto: Pixabay

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Témata:  Facebook internet sociální sítě

Související

Aktuálně se děje

18. července 2025 16:38

VIDEO: Hit internetu s nepříjemnými následky. Šéf firmy bude vysvětlovat nevěru

Hitem sociálních sítí je aktuálně scéna z koncertu britské kapely Coldplay na stadionu v americkém Bostonu. Kamery zachytily zdánlivě zamilovanou dvojici, která ale rychle odvrátila zraky, když se objevila na obrazovce. Kameramani podle všeho zachytili dva milence. Nejde přitom o úplně neznámé lidi. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy