Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Firma Google bude přísněji kontrolovat kdo zadává a platí politickou reklamu

Google
Google
Foto: news.com

Washington - Internetová společnost Google bude pečlivěji prověřovat zadavatele politické reklamy ve Spojených státech. Firma to dnes oznámila v San Francisku. V budoucnu bude vyžadovat identifikaci potvrzenou americkými úřady a informace o plátci.

Rozhodnutí je reakcí na stížnosti z kampaně před prezidentskými volbami v USA v roce 2016, kdy on-line reklamu zaměřenou proti demokratické kandidátce Hillary Clintonové zadávaly ruské subjekty napojené údajně na Kreml. Některé inzeráty byly dokonce podle pozdějších analýz zaplaceny v rublech. Výraznější vliv na rozhodování amerických voličů ale podle médií neměly.

Už loni v listopadu se společnost Google zavázala, že vytvoří databázi politických reklam přístupnou všem uživatelům. K preventivním krokům nedávno přikročily i společnosti Facebook nebo Twitter, které pro přijímání reklamy zavádějí zpřísněná pravidla platná v televizi nebo dalších tradičních médiích.

Firma Google oznámila, že detailní kontrola politické reklamy bude zavedena už letos v létě. Bude tedy fungovat v listopadových volbách, kdy budou Američané rozhodovat o obsazení Sněmovny reprezentantů a třetiny Senátu.

Témata:  Google volební kampaň reklama internet USA

Související

Aktuálně se děje

9:51

Veronika Žilková a podvodníci. Jednou naletěla, psal jí i falešný Petr Rychlý

Leckdo by se styděl, kdyby se stal obětí podvodníků, a raději by o tom nemluvil. V případě Veroniky Žilkové to neplatí. Známá herečka přiznala, že naletěla. Teď dokonce o své zkušenosti s podvodníky - a není jenom jedna - vyrazila vyprávět do televize. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy