reklama

Reportéři The Guardian našli v médiích přes 20 citací účtů ze seznamu 1000 profilů, který v červnu zveřejnil americký Kongres. Na seznamu byly účty, o nichž se provozovatel sítě Twitter domníval, že je provozuje AII. Tato organizace se sídlem v Petrohradu je podle západních zpravodajských služeb největším ruským výrobcem a distributorem falešných zpráv a je podporovaná státem. The Guardian již dříve objevil 80 citací účtů z jiného seznamu ruských trollů identifikovaných Twitterem.

Hned devětkrát britský tisk převzal příspěvky z profilu @KaniJJackson, který na twitteru publikoval pod jmény Kanisha J a Remove Trump Now ("ihned odstraňte Trumpa") a měl obličej někdejší první dámy Michelle Obamové jako profilovou fotku. Citace se objevily mimo jiné v bulvárních denících Daily Mail a Daily Express.

Tweet z účtu @wokeluisa převzala i seriózní média The Telegraph a BBC a také samotný The Guardian. Poslední dvě jmenovaná média již příspěvky ze svých textů odstranila. "Tweet od @wokeluisa byl z dřívější verze odstraněn, neboť účet nepatří skutečné osobě," uvádí BBC pod článkem z ledna o účasti severokorejského přeběhlíka při Trumpově projevu v Kongresu.

"Objev dalších 20 případů, kdy ruští trollové infiltrovali britské zpravodajství, dále dokumentuje, že AII úspěšně používá humor k ovlivnění diskuse o aktualitách v mainstreamových médiích. Ačkoli bylo vzácností, že zpravodajské organizace citovaly falešné účty jako věrohodné, jejich přítomnost mezi údajnými reakcemi obyčejných lidí na konkrétní události mohla zkreslit vnímání toho, jak rozšířená skutečně jsou vyjadřovaná stanoviska," poznamenal The Guardian.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama