Největší kavárenský řetězec na světě citelně zasáhlo omezení pohybu v reakci na pandemii nemoci covid-19. V květnu společnost uvedla, že se zaměří na posílení svého hlavního podnikání ve Spojených státech. U mezinárodních aktivit vyhodnocuje strategické možnosti.

Starbucks už si podle listu The Times najal firmu Houlihan Lokey, aby prozkoumala možnosti budoucího podnikání v Británii.

Americký řetězec se stejně jako jeho rivalové potýká s rostoucími náklady a musí se přizpůsobit měnícím se zvyklostem zákazníků, jak mnoho lidí pracuje částečně z domova. V Británii také čelí silné konkurenci od řetězců, jako je Costa, Pret A Manger a Tim Hortons, a také od tisíců nezávislých provozovatelů. V Británii je více než 25.000 kaváren, které se nacházejí na všech hlavních ulicích či v obchodních centrech mimo města, ale také řada provozoven, kde si je možné objednat kávu z auta.

Starbucks má v Británii kolem 1000 kaváren, z toho 70 procent jich funguje formou franšízy. Zbytek vlastní firma. Za finanční rok do loňského října firma v Británii zvýšila tržby o 35 procent na 328 milionů liber (9,5 miliardy Kč). Vykázala tak zisk 13,3 milionu liber proti ztrátě 40,9 milionu liber v předchozím roce, kdy byla nucena kvůli pandemii zavřít.

V květnu Starbucks oznámil, že kvůli válce na Ukrajině po 15 letech opouští Rusko. Měla tam 130 kaváren.