Americký provozovatel kaváren Starbucks nyní zkoumá možnosti prodeje svých aktivit v Británii, kde čelí stále tvrdší konkurenci a měnícím se zvyklostem zákazníků. Formální proces prodeje ale firma zatím nezahájila, uvedl dnes web zpravodajské televize BBC.
Největší kavárenský řetězec na světě citelně zasáhlo omezení pohybu v reakci na pandemii nemoci covid-19. V květnu společnost uvedla, že se zaměří na posílení svého hlavního podnikání ve Spojených státech. U mezinárodních aktivit vyhodnocuje strategické možnosti.
Starbucks už si podle listu The Times najal firmu Houlihan Lokey, aby prozkoumala možnosti budoucího podnikání v Británii.
Americký řetězec se stejně jako jeho rivalové potýká s rostoucími náklady a musí se přizpůsobit měnícím se zvyklostem zákazníků, jak mnoho lidí pracuje částečně z domova. V Británii také čelí silné konkurenci od řetězců, jako je Costa, Pret A Manger a Tim Hortons, a také od tisíců nezávislých provozovatelů. V Británii je více než 25.000 kaváren, které se nacházejí na všech hlavních ulicích či v obchodních centrech mimo města, ale také řada provozoven, kde si je možné objednat kávu z auta.
Starbucks má v Británii kolem 1000 kaváren, z toho 70 procent jich funguje formou franšízy. Zbytek vlastní firma. Za finanční rok do loňského října firma v Británii zvýšila tržby o 35 procent na 328 milionů liber (9,5 miliardy Kč). Vykázala tak zisk 13,3 milionu liber proti ztrátě 40,9 milionu liber v předchozím roce, kdy byla nucena kvůli pandemii zavřít.
V květnu Starbucks oznámil, že kvůli válce na Ukrajině po 15 letech opouští Rusko. Měla tam 130 kaváren.
Témata: Starbucks Coffee, Velká Británie
Související
23. května 2022 16:12
12. listopadu 2019 13:57
30. března 2018 11:46
5. ledna 2018 19:35
1. července 2017 12:31
22. června 2017 23:49