Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tesla reaguje na smrtelnou nehodu autopilota, aktualizuje systém poloautomatického řízení

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

San Francisco - Automobilka Tesla Motors, která je známá inovativními luxusními vozy na elektrický pohon, reaguje na květnovou smrtelnou nehodu a aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota.

Tesla představila svého autopilota loni v říjnu. Systém začaly pečlivě zkoumat úřady v červenci, kdy se ukázalo, že řidič vozu Model S Joshua Brown zahynul při autonehodě 7. května, když používal tento systém. Generální ředitel automobilky Elon Musk uvedl, že vylepšený autopilot by s velkou pravděpodobností zabránil nehodě Browna, jehož vůz narazil do návěsu kamionu přejíždějícího dálnici.

Nový systém bude mít vylepšený radar, kterým lépe vyhodnotí situaci kolem vozu a při brzdění. Dočasně také zabrání řidiči používat tento systém, pokud neodpoví na zvukové upozornění, že by měl opět převzít kontrolu nad vozem.

Nová omezení mají uklidnit šířící se obavy, že autopilot ukolébá uživatele do falešného pocitu bezpečí. "Dokonalá bezpečnost je opravdu nemožný cíl. Je to o zlepšení pravděpodobnosti bezpečí. Nikdy zde nebude nula smrtelných nehod, nikdy nebude ani nula zranění," upozornil ale Musk.

Témata:  Tesla Motors Elon Musk elektromobily doprava

Související

Aktuálně se děje

19. ledna 2025 11:36

Netanjahu potvrdil začátek příměří v Gaze. Hamás řekl, koho propustí

Se zpožděním začalo příměří mezi Izraelem a palestinským militantním hnutím Hamás, které si podle izraelského premiéra Benjamina Netanjahua neplnilo povinnosti vyplývající z dohody. Klid zbraní nastal v 11:15 místního času, když palestinská strana konečně dodala jména prvních rukojmích, kteří mají být propuštěni. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Mars

NASA možná našla důkazy o životě mimo Zemi. Nemá je ale jak dostat domů

NASA oznámila dvě nové strategie pro návrat vzorků z Marsu na Zemi, které by mohly být realizovány do 30. let 21. století. Tyto plány představují alternativy k původnímu programu Mars Sample Return, který NASA vyvinula ve spolupráci s Evropskou kosmickou agenturou (ESA). Původní plán byl shledán příliš složitým a drahým, s odhadovanými náklady až 11 miliard dolarů a návratem vzorků posunutým na rok 2040. Takové zpoždění označil šéf NASA Bill Nelson za nepřijatelné.