Brusel - Belgická policie vydala zprávu, v níž varuje před nebezpečím nových "reakcí" na Facebooku. Pokud chcete ochránit své soukromí, neměli byste je podle policistů vůbec používat.
Sociální síť se novými reakcemi nesnaží vyjít vstříc uživatelům, ale hlavně svým obchodním partnerům, tvrdí belgičtí policisté. Vydali proto varování, aby lidé alternativy "lajků" vůbec nepoužívali, pokud chtějí ochránit své soukromí.
"Facebook si nikdy nenechá ujít příležitost posbírat o nás více informací. A v únoru to znovu potvrdil," začíná zpráva zveřejněná na oficiálním webu policie. Právě od února mají lidé na sociální síti možnost vyjádřit více emocí.
Policisté označují ve svém prohlášení Facebook jako "marketingového šampiona". Nové reakce mu poskytují přesnější informace o uživatelích, protože si mohou vybrat ze šesti tlačítek, nemusí už dávat jen "to se mi líbí".
Zároveň ale musí své emoce zjednodušit, aby se "vešly" do jedné ze šesti kategorií. "Výběr jen ze silných emocí umožňuje zefektivnění algoritmů, které běží na pozadí Facebooku. Jediným klikem tak Facebooku poskytnete informace třeba o tom, co vás rozveselí," píší policisté.
Podle obsahu, na který reagujete, pak sociální síť na míru vystaví reklamu. Produkt se totiž lépe prodává, pokud víte, co si spotřebitel zrovna myslí nebo jak se cítí. A může to být okamžitě - aby inzerenti nepromeškali náladu, v níž právě jste.
Související
27. srpna 2024 20:41
17. března 2024 11:57
5. března 2024 19:22
8. listopadu 2023 11:43
4. října 2023 19:01
2. září 2023 14:04