Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

EU dala Google dva měsíce, aby zlepšil vyhledávání hotelů a letů

Logo společnosti Google
Logo společnosti Google
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Evropská unie dala americké internetové společnosti Google dva měsíce na to, aby zlepšila vyhledávání hotelů a letů, a také aby vysvětlila, jak výsledky hledání řadí. Jinak jí hrozí sankce. Oznámila to dnes Evropská komise (EK) a evropské úřady na ochranu spotřebitele. Praktiky nejpopulárnějšího vyhledávače na světě, který firma provozuje, dlouho vyšetřují antimonopolní úřady po celém světě. Některé z nich už mu vyměřily vysoké pokuty.

"Spotřebitelé v EU nemohou být při plánování dovolených uváděni v omyl. Musíme jim umožnit, aby se mohli rozhodovat na základě transparentních a nezaujatých informací,“ řekl podle agentury Reuters evropský komisař pro spravedlnost Didier Reynders.

Google v reakci uvedl, že vítá dialog a ubezpečil, že s Evropskou komisí a spotřebitelskými úřady úzce spolupracuje. Ty si vyhradily, že pokud jeho návrhy na zlepšení nebudou dostatečné, budou se věcí dále zabývat a mohou přijít i se sankcemi.

Konečné zobrazované ceny by měly zahrnovat poplatky nebo daně, které se dají předem vypočítat. Referenční ceny používané k výpočtu propagovaných slev by se měly dát jasně rozpoznat, uvedl evropský zastřešující úřad spolu s belgickým a nizozemským úřadem na ochranu spotřebitele. Podle jejich zjištění měli u Googlu v některých případech více práv obchodníci než spotřebitelé.

Témata:  Google EU

Související

Aktuálně se děje

14. listopadu 2025 20:09

Přiznání Petry Hřebíčkové. U herečky se projevily příznaky nepříjemné nemoci

Petra Hřebíčková se rozhodla podílet na osvětě ohledně chronické obstrukční plicní nemoci. Dechové potíže jí totiž svým způsobem limitují při její herecké práci, přičemž se ukázalo, že důvodem je zdravotní problém. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy