reklama

Podle analytických dat serveru DownDetector a jeho jazykových mutací se problém týká více zemí světa včetně Česka. Nefunguje Facebook, Instagram, problémy má i WhatsApp.

"Jsme si vědomi, že někteří lidé mají v současné době problémy s aplikací WhatsApp," uvedla oficiální stránka platformy pro zasílání zpráv na twitteru. "Pracujeme na tom, aby se vše vrátilo do normálu, a co nejdříve zde budeme o vývoji informovat," stojí dále v prohlášení.

S výpadky se potýkají i další služby. Uživatelé hlásí problémy s mailovými klienty nebo se službami Googlu, například chatovacími programy Google Hangouts/Chat Google, YouTube nebo s Gmailem.

Podle dostupných informací trápí výpadky i další služby. Problémy, které začaly po 17. hodině, by se měly týkat i Twitteru, TikToku a dalších populárních stránek.

S problémy se potýká také mobilní operátor Vodafone. Uživatelé si stěžují na nedostupnost připojení k internetu, za což se jim provozovatel omluvil. 

Chybové hlášení na facebookové webové stránce podle Reuters naznačuje, že se jedná o chybu systému DNS (Domain Name System), který zjednodušeně řečeno slouží k zobrazování webových stránek.

Výpadek Facebooku přetížil dnes vpodvečer část sítě operátora Vodafone

Celosvětový výpadek Facebooku přetížil dnes vpodvečer část sítě operátora Vodafone, lidé měli problém s internetovým připojením i dalšími službami. Podle mluvčího firmy Ondřeje Luštince by ale nyní mělo být již vše v pořádku, technici nasadili náhradní řešení, sdělil mluvčí ČTK.

Aplikace pro zasílání zpráv WhatsApp, sociální síť pro sdílení fotografií Instagram a sociální síť Facebook zaznamenaly dnes rozsáhlý výpadek krátce před 17:00 SELČ. Server DownDetector zmiňuje desítky tisíc nahlášených případů, podle agentury Reuters se však výpadek může týkat většího počtu uživatelů.

"V důsledku výpadku Facebooku došlo k sekundárnímu přetížení některých částí naší fixní sítě. Technici už nasadili náhradní řešení, všechny části naší pevné síti jsou navzdory přetrvávajícímu masivnímu výpadku Facebooku plně funkční," sdělil dnes večer Luštinec ČTK. Doplnil, že nyní už firma řeší pouze požadavky zákazníků, kteří potřebují poradit s restartem modemu. Na twitteru společnost doporučuje vypnout modem alespoň na minutu a poté znovu zapnout.

reklama