reklama

Agentury budou na síti poskytovat kontext k informacím, o nichž se bude ve svých příspěvcích zmiňovat velké množství uživatelů. Twitter doufá, že nová funkce omezí šíření dezinformací na jeho sociální síti, za což opakovaně sklízí kritiku.

Twitter v prohlášení uvedl, že spolupráce s agenturami zajistí, že budou na jeho platformě rychle dostupné přesné a důvěryhodné informace "když se povedou spory o faktech". "Namísto toho, abychom čekali, než se něco stane virálním, bude Twitter poskytovat kontext k diskuzím s tím, jak se budou vyvíjet," uvedla firma a dodala, že hodlá i předvídat směr, kterým by se konverzace mohly začít ubírat.

V současné chvíli Twitter reaguje na rychle se rozvíjející konverzace o určitých tématech tak, že jeho tým začne vyhledávat spolehlivé zdroje a nabízet je uživatelům, aby zabránil šíření případných dezinformací.

Nově oznámená spolupráce "zvýší rozsah a rychlost" těchto zásahů tím, že zvýší "kapacitu přidávat spolehlivý kontext do konverzací," uvedla firma. Od spolupráce se zvučnými jmény agentur Reuters a AP si slibuje zvýšení důvěryhodnosti poskytovaných informací, jelikož nynější vnitřní tým Twitteru "nemá specifickou expertízu nebo přístup k dostatečnému množství uznávaného zpravodajství".

Twitter letos zahájil také provoz systému Birdwatch, který je založen na práci dobrovolníků. Ti prochází příspěvky a označují takové, které jsou podle nich zavádějící.

V nezměněné podobě zůstane dosavadní práce dalšího týmu moderátorů Twitteru, kteří sledují, zda příspěvky neporušují pravidla sociální sítě. Ty například zakazují sdílet zmanipulované novinové články, dezinformace o volbách, nebo násilný či nenávistný obsah.

Podle studie Newyorské univerzity z loňského roku Twitter zaměstnává celkem asi 1500 moderátorů. Na sociální síti je každý den aktivních necelých 200 milionů uživatelů.