Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zisk nizozemského Aholdu stoupl o 7,3 procenta

Albert
Albert
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Amsterdam - Ekonomické výsledky nizozemské společnosti Ahold překonaly očekávání analytiků. Firmě stoupl v prvním čtvrtletí očištěný provozní zisk o 7,3 procenta na 355 milionů eur.

Analytici očekávali v průměru zisk 337 milionů eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se zisk zvýšil o osm procent. Čisté tržby stouply o tři procenta na téměř devět miliard eur. Čistý zisk vzrostl o 7,2 procenta na 209 milionů eur.

V Česku, kde firma provozuje obchody Albert, se zisk zvýšil o 75 procent na sedm milionů eur, uvedla firma v dnešním prohlášení. Tržby českých prodejen stouply o 0,8 procenta na 403 milionů eur (11 miliard Kč). Při konstantních směnných kurzech se však snížily o 0,3 procenta. Důvodem byl prodej pěti obchodů v loňském třetím čtvrtletí v souvislosti s převzetím obchodů firmy SPAR v České republice.

Ahold na konci června dokončil fúzi s belgickou společností Delhaize v hodnotě 9,8 miliardy eur. Sloučená skupina s názvem Ahold Delhaize je čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě. 

Ahold i Delhaize mají podobné aktivity - jejich kořeny jsou v Beneluxu, působí ve střední a východní Evropě a velkou část tržeb vytvářejí v USA. Jejich spojením tak vzniká největší maloobchodní řetězec v zemích Beneluxu a jeden z největších ve Spojených státech. Ahold vstoupil na český trh v roce 1990.

Témata:  Ahold Albert ekonomika

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 12:56

Nové varování před bouřkami. Hrozí přívalové povodně

Česko i v pondělí zasáhnou další bouřky. Nová výstraha na tom nic nemění, ačkoliv přináší jisté změny. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) časově posunul začátek varování na 14. hodinu a zmenšil oblast s vysokým stupněm nebezpečí. Na západě Čech se bouřky vůbec nečekají. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.