Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V eurozóně se po třech měsících vrátila k růstu spotřebitelská důvěra

Vlajka EU
Vlajka EU
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Brusel – Po třech měsících se zastavil pokles spotřebitelské důvěry v eurozóně. V září se podle zprávy Evropské unie po čtvrt roce zvýšila.

Údaje signalizují, že polevily obavy spotřebitelů z negativních hospodářských dopadů červnového referenda, ve kterém se Britové vyslovili pro takzvaný brexit, tedy odchod své země z Evropské unie.

Index spotřebitelské důvěry v eurozóně se podle Evropské komise v září zvýšil na minus 8,2 bodu ze srpnových minus 8,5 bodu. V celé unii pak index spotřebitelské důvěry vzrostl dokonce o 1,3 bodu na minus 6,4 bodu.

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) tento týden snížila odhad letošního růstu ekonomiky eurozóny na 1,5 procenta z dříve předpokládaných 1,6 procenta. Odhad růstu na příští rok OECD zhoršila ještě výrazněji, a to o 0,3 procentního bodu na 1,4 procenta.

Ekonom Howard Archer ze společnosti IHS Global Insight pro agenturu Reiters uvedl, že zářijový mírný nárůst spotřebitelské důvěry v eurozóně posiluje názor, že referendum o brexitu alespoň prozatím nemá výraznější dopady na ekonomickou aktivitu v eurozóně. „Situace by se mohla změnit v roce 2017, kdy Spojené království pravděpodobně oficiálně zahájí proces odchodu," dodal.

Témata:  EU

Související

Aktuálně se děje

15. listopadu 2025 16:49

Milion chvilek pro demokracii: Mikuláš Minář se vrací do čela

Ve spolku Milion chvilek pro demokracii, který svolává na pondělí demonstraci na pražském Staroměstském náměstí, došlo k významné změně v čele organizace. Dosavadního předsedu Lukáše Hilperta vystřídal zakladatel spolku a jeho někdejší předseda Mikuláš Minář. Minář byl ve spolku opět aktivně viditelný zhruba od září, kdy mimo jiné organizoval předvolební shromáždění. Podle jeho slov bude spolek v nadcházejících letech zapotřebí více než kdy dřív.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy