New York - Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony v USA se vydařil. Tržby z prodeje přes internet večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy USD (29,4 miliardy Kč). Naopak zájem o nákup v tradičních kamenných obchodech klesá.
Tradičně po Dni díkůvzdání přichází tzv. Černý pátek. Obchodníci v kamenných obchodech tento den nabízejí obrovské slevy. Oblíbenost tohoto dne se však pomalu vytrácí, hlavně kvůli nákupům přes internet.
Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.
"Viděli jsem jeden z našich nejlepších dnů na internetu," řekl novinářům ve čtvrtek večer generální ředitel diskontního řetězce Target Brian Cornell. Dodal, že internetové tržby rostly dvouciferným procentním tempem, další podrobnosti však neposkytl.
Předvánoční nákupní sezona, která zahrnuje listopad a prosinec, je důležitá pro obchodníky, protože se na celoročních tržbách může podílet až 40 procenty. Obchodníci se snaží přilákat kupující vysokými slevami, které občas dosahují až 85 procent. Podle reportérů agentury Reuters a odborníků v odvětví je však na rozdíl od internetu návštěvnost v obchodech po celé zemi mírná.
Témata: černý pátek , obchody, USA, USD (americký dolar)
Související
8. listopadu 2022 11:32
21. listopadu 2021 8:55
20. listopadu 2021 12:57
25. listopadu 2020 8:07
29. listopadu 2019 8:44
28. listopadu 2019 16:54