Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej přes internet v USA na Den díkůvzdání stoupl o 14 procent

Americký dolar
Americký dolar
Foto: Pixmac

New York - Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony v USA se vydařil. Tržby z prodeje přes internet večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy USD (29,4 miliardy Kč). Naopak zájem o nákup v tradičních kamenných obchodech klesá.

Tradičně po Dni díkůvzdání přichází tzv. Černý pátek. Obchodníci v kamenných obchodech tento den nabízejí obrovské slevy. Oblíbenost tohoto dne se však pomalu vytrácí, hlavně kvůli nákupům přes internet.

Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

"Viděli jsem jeden z našich nejlepších dnů na internetu," řekl novinářům ve čtvrtek večer generální ředitel diskontního řetězce Target Brian Cornell. Dodal, že internetové tržby rostly dvouciferným procentním tempem, další podrobnosti však neposkytl.

Předvánoční nákupní sezona, která zahrnuje listopad a prosinec, je důležitá pro obchodníky, protože se na celoročních tržbách může podílet až 40 procenty. Obchodníci se snaží přilákat kupující vysokými slevami, které občas dosahují až 85 procent. Podle reportérů agentury Reuters a odborníků v odvětví je však na rozdíl od internetu návštěvnost v obchodech po celé zemi mírná.

Témata:  černý pátek obchody USA USD (americký dolar)

Související

Aktuálně se děje

9:41

Jiří Bartoška (†78) a myšlenky pořadatelů festivalu. Jak si ho ve Varech připomenou?

Měsíc dnes zbývá do zahájení 59. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Ten už proběhne bez osobní přítomnosti prezidenta Jiřího Bartošky, který před necelým měsícem zemřel. Na tuto výraznou osobnost se pochopitelně bude v lázeňském městě na západě Čech vzpomínat. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.