Praha - Průměrná roční útrata v internetových obchodech letos vzrostla o více než 1300 korun na 7730 Kč. Průměrná cena objednávky mírně klesla na 1432 Kč.
Z hlediska dopravy zboží nejvíc zákazníků e-shopů využívá Českou poštu (41 procent), PPL (14 pct.), Zásilkovnu (12 pct.) a osm procent dává přednost osobnímu odběru. Dobírku při platbě využívá 35 procent českých zákazníků. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Zboží.cz společnosti Shoptet.
"Výši utracené částky ovlivnilo hned několik faktorů. Jako primární důvod vidím zvýšenou frekvenci nákupů přes internet. Lidé si již našli své oblíbené obchody, v nichž se nebojí nakupovat on-line, a proto jejich služeb využívají stále častěji," uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.
Celých 17 procent českých internetových obchodů je zaměřených na prodej oblečení, obuvi a módních doplňků, 11 procent nabízí zboží pro dům a zahradu.
Na třetím místě u on-line prodejců je elektronika. Mezi nejčastěji nabízejí sortiment na internetu dále patří potraviny (šest pct.), sportovní a turistické vybavení (šest pct.), dětské zboží (pět pct.), kosmetika a parfémy (pět pct.) a auto-moto doplňky (pět pct.).
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04