reklama

Přibližně 145.000 obchodníků tak nechává zavedení EET na poslední chvíli. Podle prodejců pokladních systémů je na vině neznalost podnikatelů i přístup Finanční správy, která vydala pozdě zpřesňující pravidla. Do startu druhé fáze EET zbývají dva pracovní dny. Finanční správa již dříve uvedla, že u druhé vlny nebude její přístup tak benevolentní, jako u první vlny.

"Odhadujeme, že na EET je kompletně připraveno asi 20 procent prodejen," uvedl Roman Mazák, předseda Družstva CBA, které sdružuje 950 prodejen. Čtyřicítka vlastních či franšízových obchodů sítě podle něho na EET přejde bez problémů.

Připraveno na EET je zhruba 2900 družstevních obchodů COOP a většina prodejen data již zasílá. Skupina investovala do pokladních systémů již dříve, nyní šlo hlavně o úpravu software. "Kdybychom měli stanovit náklady, tak se v čase jednalo o zhruba 70.000 Kč na pokladní místo," uvedl mluvčí skupiny Lukáš Němčík.

Podle obchodního ředitele společnosti Bizerba Martina Dvořáka není části podnikatelů jasné, co musí udělat pro to, aby splnili všechny podmínky týkající se EET. "V praxi se často setkáváme s podnikateli, kteří si myslí, že objednání pokladního systému zahrnuje nejenom samotnou instalaci, ale právě i vyzvednutí autentizačních údajů. Když přijede technik pokladnu nainstalovat, bývají podnikatelé velmi překvapeni, že tomu tak není," řekl Dvořák. To je podle něj důvod tak vysokého počtu obchodníků, kteří si autentizačních údaje nevyzvedli.

Prodejci pokladen si stěžují, že chybí výklad zákona pro některé situace. Například podle provozního ředitele Storyous Petra Filipce není jasné, co evidovat jako výrobu, která EET ve druhé vlně nepodléhá, a co jako prodej.

"Je až neuvěřitelné, že se to děje znovu - identický scénář jako týden před první fází. Ze strany Finanční správy po celou dobu slyšíme apely na podnikatele, aby přípravu na EET řešili včas. O to ironičtější je, že směrem k vývojářům tato instituce vydá zpřesňující pravidla až těsně před startem druhé fáze," dodal Michal Wantulok z firmy Dotykačka.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama